شاخص کل بورس رشد کرد؛ بازار دوباره جان گرفت

بالاخره بعد از چند روز شرایط نامناسب بازار بورس، امروز شاخص کل توانست با رشد 4 هزار و 509 واحدی، به میزان یک میلیون و 530 هزار و 518 واحد دست پیدا کند. اما شاخص کل هم وزن با شاخص کل بورس هم جهت نشد و با کاهش 2 هزار و 754 واحدی که داشته به مرز 463 هزار و 345 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز سهامداران شرکت‌های تولید محور خودرو، صنعتی آما و گروه مپنا در بورس و معامله گران شرکت‌های توکاریل، سرمایه گذاری و خدمت مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری و سرمایه گذاری سبحان در فرابورس بیشترین سود را به دست آوردند. بازار بورس امروز شاهد یک میلیون و 442 هزار و 215 معامله به ارزش 252 هزار و 283 میلیارد ریال بود. نمادهای «فملی»، «رمپنا» و «شپدیس» بیشترین تاثیر را در شاخص کل امروز بازار بورس داشتند.

راز آسمان پایتخت

یازدهمین عرضه اولیه سال جاری هم کشف قیمت شد

طبق اعلام سازمان فرابورس، تعداد 4 میلیارد سهم «فجهان»، شرکت مجتمع فولاد سیرجان، عرضه اولیه و هر سهم این مجموعه هم 5 هزار و 500 ریال کشف قیمت شد. این میزان سهام در محدوده قیمتی 4 هزار و 500 تا 5 هزار و 500 ریال برای هر سهم و با سهمیه 8 هزار تایی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه شد. در نهایت با اختصاص هزار و 425 سهم به 3 میلیون و 37 هزار و 329 کد معاملاتی، این نماد کشف قیمت شد.

شایان ذکر است متعهدین عرضه این نماد، شرکت ملی صنایع مس ایران به میزان 2 میلیارد سهم و موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران به مقدار 2 میلیارد سهم دیگر از این مجموعه بودند. مشاوره عرضه این شرکت را کارگزاری ارگ هومن برعهده داشت. متعهد خرید شرکت هم سرمایه گذاری آتیه اندیشان مس و بازارگردان آن، صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان بودند.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز