شاخص بورس به 2 میلیون واحد می رسد

درحالی که بازار سرمایه طی روزهای اخیر روندی نزولی داشته است اما برخی کارشناسان معتقدند که این بازار به سیرصعودی قبلی خود باز می گردد و تا پایان سال شاخص بورس به 2 میلیون واحد می رسد.
به گزارش کاما پرس، تحلیل بازار سرمایه طی سه ماه ابتدایی سال نشان از تداوم روند صعودی بازار در ماه های آینده می دهد البته تاثیرعوامل مختلف بر بورس، موجب شده که تشخیص روند بازار با سختی همراه باشد اما پیش بینی می شود که بورس در آینده روزهای خوبی را سپری کند.
یکی ازکارشناسان بازار سرمایه با اشاره به اینکه آینده بازار با صعود شاخص بورس همراه خواهد بود، می گوید: اکنون سهم‌های شاخص ساز به لحاظ نموداری به کف قیمتی خود نزدیک شده‌اند، به همین دلیل روند صعودی به سهم های شاخص ساز باز می گردد.

علل افت های اخیر شاخص بورس

عرفان هودی درباره علت افت چند روز اخیر شاخص بورس می گوید: عدم صبوری سهامداران در خرید و فروش سهام مهمترین عامل است، سهامداران متاسفانه صبوری لازم را ندارند و به محض ورود شاخص بورس به مسیر نزولی اقدام به فروش سهم‌هایی خواهند کرد که رو به منفی است و آن را با پایین ترین نرخ به فروش می‌رسانند.
او آزادسازی سهام عدالت را دیگر عامل افت شاخص بورس و ایجاد ترس و وحشت بین سهامداران حتی فعالان قدیمی بازار می داند و می گوید: جمع کثیری از مشمولان سهام عدالت ممکن است از دانش و صبوری لازم در بازار سهام برخوردار نباشند و همچنین بیش از نیمی از این افراد ممکن است به دلیل احتیاجات مالی خود بدون هیچگونه تحلیلی اقدام به فروش سهام خود کنند که این موضوع موجب شد تا بازار در وضعیت کنونی به پیشواز آزاد سازی سهام عدالت برود و در مسیر نزولی قرار گیرد.
به گزارش تسنیم این کارشناس بازار سرمایه، می گوید: از امروز صبح تا حدودی صف‌های فروش در بازار جمع شده و در مسیر کاهش افت شاخص و ورود به مدار صعود قرار گرفته است که امیدواریم با حمایت‌های صورت گرفته از سمت دولت استمرار کاهش روند منفی بازار و رشد دوباره شاخص بورس باشیم.
به گفته هودی، بازار نیازمند چنین اصلاحی بود و اصلاح شاخص بورس به عنوان اصلی ترین ذات این بازار تلقی می‌شود.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز