شاخص بورس با 2 میلیون واحد خداحافظی کرده است؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک تحلیل گر اقتصادی با بیان این که دیگر ریزش شدیدی در بورس نخواهیم داشت، اظهار کرد: با وجود این بعید است که شاخص به 2 میلیون واحد برسد و شاخص روی یک میلیون و 700 تا یک میلیون و 800 تثبیت می شود.

به گزارش کاماپرس، حدود یک ماه قبل شاخص بورس از 2 میلیون واحد عبور کرده بود و برخی تحلیل گران پیش بینی می کردد این معیار سنجش وضعیت بازار سرمایه تا 3 میلیون واحد و حتی بیشتر پیشروی کند.

با تحولاتی که طی هفته‌های اخیر در بورس روی داد این خوش بینی تا حدی رنگ باخته است. یک تحلیل گر اقتصادی در این باره به نود اقتصادی می‌گوید: افزایش شدید شاخص بورس تا حد زیادی ناشی از حباب بود و اتفاقی که طی روزهای گذشته افتاد و ریزش‌های مکرری که در بورس داشتیم، طبیعی بود.

وی می‌افزاید: گزارش عملکرد شرکت‌ها هم که در ایام اخیر با برگزاری مجامع منتشر شده نشان می‌دهد افزایش شاخص ربطی به رشد بازدهی شرکت‌ها نداشته و تحت تاثیر عوامل دیگری بوده است.

تثبیت شاخص‌بورس روی یک میلیون و 700 هزار تا یک میلیون و 800 هزار

راز آسمان پایتخت

دکتر حسن خوشپور با تاکید بر این که ریزش های شدیدی پیش روی بورس نخواهد بود ، اظهار کرد: سطح عمومی قیمت ها در کشور بالا رفته و قیمت اغلب سهامی که در حال حاضر در بازار سرمایه موجود است ، قیمت های واقعی است و بر این اساس این قیمت ها دیگر دچار ریزش آنچنانی نمی شود.

وی با بیان این که تا 2 هفته پیش تصور می شد شاخص به 2 و نیم میلیون واحد و بیش از آن برسد، افزود: با اتفاقات که روزهای اخیر در بورس افتاد – و اتفاق غیرمنتظره ای هم نبود – بعید می دانم دوباره شاخص را در سطح 2 میلیون ببینیم و شاخص روی یک میلیون و 700 تا یک میلیون و 800 هزار واحد تثبیت می شود.

این تحلیل گر اقتصادی با اشاره به حمایت دولت از بورس اظهار کرد: دولت ناگزیر به حمایت از بورس است و از این طریق نقدینگی سرگردان را از بازار ارز و طلا به بازار سرمایه هدایت می کند و تا حدودی از اثر تورم می کاهد.

وی درباره حمایت حقوقی ها از بورس گفت: در بازار سرمایه کشور ما حقوقی واقعی که به معنای واقعی خصوصی باشد نداریم و همه حقوقی ها به نوعی وابسته به دولت هستند و حتی از دولت دستور می گیرند.

خوشپور همچنین با بیان این که بخشی از سرمایه گذاران حقیقی بورس قصد کسب بازدهی ندارند بلکه قصد حفظ ارزش پول خود را دارند، خاطرنشان کرد: نوسانات بورس به سرمایه گذاران حقیقی بیشترین زیان را وارد می کند و بهترین توصیه به این افراد این است در شرایط کنونی با مطالعه بیشتر وارد این بازار شوند و با سرمایه گذاری در سهام بنیادی و عرضه های اولیه تجربه معاملاتی خود را افزایش دهند.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “شاخص بورس با 2 میلیون واحد خداحافظی کرده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز