عرضه اولیه 5 شرکت زیرمجموعه تاپیکو در راه است

لست سکند

هلدینگ نفت و پتروشیمی تامین اجتماعی(تاپیکو) در نامه ای به معاون ناشران و اعضا شرکت بورس اوراق بهادار تهران جزئیاتی از کنفرانس اطلاع رسانی این شرکت را افشا کرده است که بر اساس آن عرضه اولیه 5 شرکت زیرمجموعه تاپیکو در دستور کار این هلدینگ است.

به گزارش کاماپرس، هلدینگ نفت و پتروشیمی تامین اجتماعی(تاپیکو) یکی از شرکت های تابعه شستا است و از نمادهای مهم و شاخص ساز بورس به شمار می رود و به همین دلیل اخبار این هلدینگ با حساسیت از سوی سرمایه گذاران بورسی دنبال می شود.

این شرکت جزئیاتی از کنفرانس اطلاع رسانی خود را در نامه به معاونت ناشران و اعضای شرکت بورس اوراق بهادار تهران فاش کرده است و در این نامه، در پاسخ به پرسش مبنی بر این که آیا شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تامین برنامه ای برای عرضه اولیه شرکت های زیرمجموعه در سال 99 را دارد، پاسخ داده است: پذیرش و عرضه سهام شرکت های نفت ستاره خلیج فارس، چوب خزر کاسپین، محصولات کاغذی لطیف، گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین و سرمایه گذاری و توسعه صنایع الستیک در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

عرضه اولیه سهام پالایشگاه تولید کننده بنزین انجام می شود؟

در این نامه همچنین در پاسخ به پرسش مهم دیگری مبنی بر این که آیا هلدینگ تاپیکو قصد عرضه سهام پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در بورس را دارد، این گونه پاسخ داده شده است: مذاکرات اولیه بین سهامداران در خصوص تغییر شخصیت حقوقی شرکت به سهامی عام و عرضه سهام در بورس اوراق بهادار انجام پذیرفته است اما بدلیل تسهیلات ارزی 4.4 میلیارد یورویی شرکت نفت ستاره خلیج فارس و همچنین نسبت مالکانه پایین آن شرکت، مذاکرات در خصوص افزایش نسبت مالکانه و احراز شرایط عرضه آن در جریان می باشد.

راز آسمان پایتخت

تصمیمی به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اتخاذ نشده است

بر اساس این نامه، با وجود آن که معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به این هلدینگ تعلق می گیرد سرمایه گذاری نفت و گاز تامین هنوز تصمیمی برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری ها اتخاذ نکرده است.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برآورد دقیق تر از NAV تاپیکو بعد از عرضه سهام شرکت نفت خلیج فارس

همچنین تاپیکو در این نامه اظهار کرده است که ارزش پرتفوی بورسی تاپیکو در حال حاضر بیش از 1200 میلیارد ریال است و در خصوص پرتفوی غیربورسی این شرکت نیز با توجه به حساسیت ارزش گذاری سهام شرکت نفت ستاره خلیج فارس به مفروضات و متغیرهای ارزش گذاری و وزن سهام این شرکت در پرتفوی غیربورسی، امکان اظهار نظر دقیق در خصوص ارزش افزوده پرتفوی غیربورسی و خالص ارزش داراییها مقدور نیست. با این حال تاپیکو اظهار امیدواری کرده است که با عرضه سهام شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بازار سرمایه و کشف قیمت آن، امکان برآورد دقیق تری از NAV تاپیکو میسر شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز