سقوط قیمت خودرو دوباره آغاز می شود

تورهای مسافرتی لحظه آخر

افزایش قیمت خودرو فقط سه روز دوام داشت. رصد بازار در یکی دو روز گذشته نشان می دهد، روند سقوط قیمت خودرو دوباره شروع شده است.

به گزارش کاماپرس، قیمت خودرو در بهار و تابستان ۹۹ وارد یک روند افزایشی شد، اما از اواسط آبان ماه گذشته ورق برگشت و بعد از کاهش تدریجی قیمت دلار، بازار خودرو هم روند کاهشی به خود گرفت.

این روند کاهشی باعث ریزش شدید قیمت بعضی از خودروها شد که رکوردهای جدیدی در گرانی به نام خود ثبت کرده بودند. مثلا قیمت پراید که ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان هم رسیده بود، حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان ارزان شد. یا در خودرویی مثل سمند LX این کاهش قیمت به حدود 50 میلیون تومان هم رسید.

افزایش قیمت خودرو در سه روز کاری

اما این روند ریزش پرشتاب متوقف شد و قیمت خودرو تاحدودی افزایش یافت. البته این روند افزایشی فقط سه روز کاری پایدار بود و دیروز قیمت خودرو در اغلب مدل ها ثابت بود و حتی در برخی خودروها مثل پژو 206 تیپ 2 و سمند LX و تیبا صندوقدار دوباره قیمتها کاهش یافت.
به عقیده کارشناسان بازار خودرو، روند بازار در این چند روز اخیر نشان می دهد که کماکان بازار خودرو ماهیت یک بازار سرمایه ای را دارد، هر چند تقاضای موثری چه واقعی و چه سرمایه ای ( سفته بازانه) وارد آن نمی شود. اما نیم نگاه دلالان و فروشندگان خودرو به کسب سود از کوچکترین روزنه ها هست.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

مهمترین روزنه برای آنها نیز در شرایطی که بازار خودرو در فاز سرمایه ای قرار دارد، نرخ ارز است تا با اندک افزایش قیمت در نرخ ارز، ساز افزایش قیمت خودرو را کوک کنند. شرایط بازار ارز اما فعلا به سود کاهش قیمت خودرو در حال رقم خوردن است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

البته عوامل سیاسی مثل تغییر در کاخ سفید نیز در حال حاضر از بعد روانی به سود کاهش نرخ ارز است و همین مساله می تواند این نتیجه را به دست بدهد که افزایش جهشی قیمت خودرو که کاملا منتفی است و بازار خودرو بدون افزایش نرخ ارز، به خودی خود کشش افزایش قیمت را ندارد. چرا که فشار تقاضا روی قیمت خودرو برداشته شده است.
به گزارش خودرو تک، می توان گفت باوجود افزایش قیمت خودرو در یک بازه سه روز کاری، چشم انداز کاهش قیمت خودرو پررنگ تر است.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز