پراید صفر 95 میلیون شد

قیمت خودرو نسبت به قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شوک ناشی از آن به بازار بالای 30 درصد کاهش قیمت داشته است، به طوری که قیمت پراید با این درصد کاهش 95 میلیون تومان شد.

به گزارش کاماپرس، هرچند قیمت های فعلی خودرو به قیمت های قبل از شهریور بازنگشته است اما با کاهشی بوده است.

کاهش نرخ تورم، ریزش قیمت ارز، جو هیجانی ناشی از انتخابات آمریکا و امید به بازشگت آمریکا به برجام از مهم ترین عامل های کاهش قیمت خودرو و سایر کالاها درایران است.

سعید موتمنی، رییس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو در این باره می گوید: با توجه به تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو، قیمت‌های اعلامی مربوط به سایت‌ها است. روند قیمت‌ها همچنان کاهشی است به طوریکه نسبت به ۲۰ روز پیش قیمت خودرو ۳۱ تا ۳۲ درصد کاهش پیدا کرده است و این افت قیمت با کاهش قیمت ارز ادامه دارد.

البته هنوز قیمت‌ها به نرخ ۱۰ شهریور امسال نرسیده است. قیمت‌هایی که بعد از ۲۰ شهریور اعلام شد روی کاغذ بود و در واقع خرید و فروشی انجام نمی‌گرفت.

آریاک سفر

قیمت خودرو

وی با اشاره به قیمت‌های روز خودرو گفت: پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که به ۲۵۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان رسیده بود به کمتر از ۱۷۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. سانتافه که ۳,۵ میلیارد تومان خرید و فروش می‌شد به ۲.۴ میلیارد تومان رسیده است.

موتمنی افزود: در بین خودروهای داخلی نیز تیبا ۱۱۰ میلیون، تیبا ۲ حدود ۱۱۴ میلیون و پراید ۱۳۱ به قیمت ۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو تصریح کرد: توصیه ما به خریداران خودرو این است که از واحدهای صنفی معتبر خرید کنند و پروانه آن را هم رویت کنند. اگر در این شرایط کرونایی خودرویی خریداری کنید که تعویض پلاک آن انجام نشود ممکن است مشکلات زیادی داشته باشد از جمله اینکه مشکل حقوقی یا فنی داشته باشد یا در رهن شرکتی باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز