سریع ترین روش مهاجرت به کانادا

ویزای کانادا-کاماپرس

کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورهای مهاجر‌پذیر و چند ملیتی جهان در طی سال‌های اخیر است که شرایط کار، تحصیل، تجارت، سرمایه‌گذاری و زندگی مرفه را برای مهاجران فراهم کرده است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع روش‌های مهاجرتی کانادا، ویزا و مدارک لازم برای این کار ‌پرداخته است.

انواع ویزای کانادا

به طور کلی ویزای کانادا به دو دسته موقت و دائم تقسیم می‌شود.

ویزای موقت کانادا: این ویزا به صاحب آن اجازه می‌دهد که برای معمولاً شش ماه یا کمتر وارد کانادا شود و پس از اتمام مدت ویزا به کشور خود بازگردد. ویزای موقت اجازه نمی‌دهد که صاحب آن بدون گذراندن مراحل لازم برای تغییر وضعیت به ویزای دائمی کانادا، در این کشور اقامت داشته باشد.

انواع ویزای موقت کانادا عبارت است از ویزاهای TVR، ویزای توریستی، ویزای تجاری، ویزای دیپلماتیک و رسمی، سوپر ویزا، ویزای حسن نیت، ویزای زایمان، ویزای ازدواج، ویزای تسهیلات، ویزای اهدای عضو و ویزای کار.

راز آسمان پایتخت

ویزای دائمی کانادا: این ویزا به افراد اجازه می‌دهد که به طور دائم در کانادا ماندگار شوند. کارکرد این ویزای مهاجرتی مانند گرین کارت آمریکا است. دارنده ویزای دائمی کانادا می­‌تواند در هر استان این کشور زندگی، کار یا تحصیل کند. با توجه به اینکه صاحب این ویزا مقیم دائم کانادا محسوب می‌شود، کارت اقامت دائم نیز دریافت می‌کند که این کارت را باید همیشه به‌ویژه در سفر همراه خود داشته باشد. برای درخواست ویزای دائمی کانادا باید حداقل 18 سال سن داشت. برای فرزندان زیر 18 سال بهتر است که به همراه آنان درخواست ویزا داد.

انواع ویزاهای دائمی کانادا عبارت است از برنامه اکسپرس اینتری کانادا، کلاس تجربه کانادایی، برنامه کارگران ماهر فدرال، برنامه تجارت ماهر فدرال، برنامه نامزدهای استانی، برنامه کارگران ماهر منتخب کبک، برنامه‎ های پناهندگی، حمایت از اعضای خانواده در کانادا، برنامه آزمایشی مهاجرت اقیانوس اطلس (AIPP)، ویزای استارت‌آپ، ویزای کارآفرینی، ویزای خود اشتغالی و ویزای سرمایه‌گذاری.

ویزای کانادا-کاماپرس

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا

مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای آن فرآیند پیچیده‌ای دارد. ایرانیانی که از کانادا دیدن می‌کنند، علاوه بر فرم درخواست ویزا باید مدارکی مانند اصل پاسپورت های جدید و قدیمی، شناسنامه به همراه ترجمه آن، ارائه ترجمه سند ازدواج، تکمیل فرم درخواست ویزا و فرم اطلاعات خانوادگی، دو قطعه عکس ۳×۵ در ۴×۵ رنگی با زمینه سفید، ترجمه سند ملکی، ترجمه مدارک شغلی، پرینت گردش سه ماهه آخر حساب و نامه تمکن  مالی به زبان انگلیسی همراه با مهر انگلیسی بانک، دعوتنامه به همراه مدارک مالی و کارت شناسایی فرد دعوت کننده، مدارک اثبات رابطه خویشاوندی دعوت شونده با دعوت کننده یا ارائه رزرواسیون هتل، رزرو بلیط رفت و برگشت و رضایتنامه کتبی برای خروج فرزند زیر ۱۸ سال ارائه دهند.

درخواست آنلاین ویزای کانادا

یکی از روش ­های متداول برای درخواست ویزای کانادا، روش آنلاین است. ابتدا اطلاعات فرد متقاضی در سایت مربوط به سفارت کانادا ثبت شده و یک حساب کاربری برای او ایجاد می‌شود؛ سپس مدارک اسکن شده و در حساب کاربری بارگذاری خواهد شد.

لازم به ذکر است که درخواست‌های آنلاین، زودتر از درخواست‌های دستی مورد بررسی قرار می­‌گیرد. همچنین هزینه‌های ویزا و انگشت‌نگاری باید در پایان به صورت آنلاین پرداخت شود.

پس از ثبت نهایی درخواست ویزا هیچ امکانی برای تغییر، حذف و اضافه کردن مدارک وجود ندارد؛ بنابراین باید در تحویل مدارک دقت زیادی کرد. پس از اتمام این مراحل، نامه انگشت نگاری، تاییدیه ثبت نام و شماره درخواست باید ارسال شوده و بعد از ارسال این اطلاعات، متقاضی باید طی 30 روز بعد برای انگشت نگاری به یکی از دفاتر شرکت VFS Visa Facilitation Services))  در کشورهای اطراف مراجعه کند. البته برای مراجعه به این دفاتر نیازی به تعیین وقت از سفارت نیست. با توجه به اینکه سفارت کانادا در ایران فعالیت نمی‌کند، متقاضیان ایرانی می‌توانند برای انگشت نگاری به برخی از شهرها در کشورهای اطراف مانند آنکارا، استانبول، دبی و ابوظبی مراجعه کنند.

پس از بررسی پرونده از سوی سفارت، نتیجه از طریق حساب کاربری به صورت آنلاین به متقاضی اعلام می‌شود تا در صورت موافقت با درخواست، پاسپورت خود را برای صدور ویزای کانادا به سفارت تحویل دهد.

ویزای کانادا-کاماپرس

مهاجرت آسان به کانادا با “سلام ویزا”

گروه مهاجرتی سلام ویزا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای اخذ انواع ویزا و طی کردن مراحل مختلف آن است. این گروه با سال‌ها تجربه و کادر متشکل از برترین وکلا و کارشناسان برجسته، مشاوره مناسب به متقاضیان ارائه می‌دهد. سلام ویزا همچنین از طریق ارتباط مستقیم با مراجع و نهادهای مهاجرتی مرتبط، هزینه‌های جانبی را کم می‌کند. در این مجموعه، پرونده مهاجرتی افراد از اولین مرحله یعنی مشاوره تا آخرین مرحله به صورت جداگانه توسط متخصص مربوط به آن انجام می‌شود.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر یا ارتباط مستقیم با کارشناسان سلام ویزا می‌توانند با شماره تلفن همراه 09039210465 تماس گرفته یا به وبسایت www.salamvisa.org مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سلام ویزا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سریع ترین روش مهاجرت به کانادا

  1. محمد حسین خراسانی زاده گفته:

    ازنظر مالی چقدر میشود واز نظر زمانی چقدر وقت میبرد تا پذیرفته شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز