پراید وانت 151 آپشنال چقدر گران شد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با دریافت دعوتنامه تسویه نهایی سایپا 151 آپشنال توسط خریداران این خودرو، قیمت نهایی آن مشخص شد.

به گزارش کاماپرس، عرضه سایپا 151 آپشنال در حالی صورت می‌گیرد که به عقیده کارشناسان این صنعت، هدف اصلی عرضه آن افزایش نامحسوس قیمت خودرو توسط خودروسازان داخلی است.

سیاست جدید خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو

از انجا که دولت و مراجع قانونی افزایش قیمت خودرو را به صلاح نمی‌دانند، شرکت‌های خودروساز داخلی با شگردهای جدیدی از جمله افزایش سطح رفاهی خودروهای خود، همانند استفاده از مانیتور، دوربین دنده عقب و … سطح قیمت‌های خود را بالا برده تا میزان درآمد خود در حوزه تک‌فروشی را افزایش دهند.

معرفی سایپا 151 آپشنال

وانت سایپا 135 بر روی پلتفرم پراید ساخته شده؛ به‌طوری که نیمه جلویی آن کاملا مشابه پراید 131 و نیمه پشتی آن به دلیل تغییر کاربری که داده شده با تغییزاتی در سیستم فنربندی عقب و سیستم انتقال قدرت روبه‌رو شده است. این خودرو که 900 کیلوگرم وزن دارد و در مقایسه با دیگر وانت‌ها بسیار کم‌وزن محسوب می‌شود، قابلیت حمل بار تا 500 کیلوگرم را داراست.

مطالب مهم را از دست ندهید 

راز آسمان پایتخت

سایپا 151 آپشنال؛ رقیب جدی پیکان وانت

بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو، سایپا 151 و مدل جدید آن، سایپا 151 آپشنال را رقیب جدی پیکان وانت می‌دانند.

آپشن‌های نامشخصی که 16 میلیون تومان آب خوردند!

خریداران سایپا 151 آپشنال در حالی دعوتنامه تسویه حساب خود را دریافت می‌کنند که سایپا هنوز اطلاعات دقیقی از آپشن‌های اضافه شده به این خودرو را ارائه نداده است. با این حال، برخی منابع از افزوده شدن آپشن‌های نه‌چندان چشم‌گیری از جمله مانیتور، دوربین دنده عقب و رهیاب ماهواره‌ای خبر می‌دهند که به نظر نمی‌رسد هزینه چندانی برای خودروساز داشته باشد اما قیمت نهایی خودرو را تا 16 میلیون تومان افزایش داده است.

نکته جالب در مورد سایپا 151 آپشنال این است که اگرچه این خودرو نام مختص به خود را یدک می‌کشد اما پلتفرم آن بر اساس پراید 132 است؛ خودرویی که خط تولید آن برای همیشه متوقف شده و گویا سایپا بنا دارد نسلی دیگر از آن را در قالب وانت به بازار ارائه کند.

البته این موضوع صرفا مربوط به سایپا نیست؛ چراکه چندی پیش خبری در مورد ارائه نسخه جدید وانت زامیاد، تحت عنوان «وانت زامیاد آپشنال» با آپشن‌هایی مانند کولر، فرمان هیدرولیک و گارد محافظ جلو، موجب تعجب کارشناسان و اهالی بازار خودرو شد.

این در حالیست که تمامی این مدل‌ها از هیچ‌گونه استانداردی بهره‌مند نبوده و در دسته خودروهای خطرساز قرار می‌گیرند؛ با این حال، به نظر می‌رسد هیچ برنامه‌ای برای جمع‌آوری آن‌ها از سطح خیابان و جایگزینی با مدل‌های مناسب در دستور کار دولت و خودروسازان نیست.

پایان پیام

مرتبط با : سایپا
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز