پژو 206 SD یا رانا ؛ کدام خوش‌قیمت‌تر است؟

با تحولات قیمت خودرو در سال 99، یکی از سوالاتی که برای خریداران خودرو به وجود می‌آید، این است که در زمینه خودروهای هم‌سطح، کدام‌یک به‌صرفه‌تر هستند؟ در این گزارش قصد داریم به مقایسه مشخصات فنی رانا و پژو 206 SD و همچنین، قیمت آن‌ها در بازار آزاد بپردازیم.

به گزارش کاماپرس، به گفته کارشناسان خودرو و کسانی که پشت رول هر دو خودرو نشسته‌اند، رانا و پژو 206 SD از لحاظ فنی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و عمده تفاوت آن‌ها در اتاق و ظاهر خودرو خلاصه می‌شود.

تفاوت پژو 206 SD و رانا

99 درصد کسانی که تجربه رانندگی با هر دو خودرو را دارند، تجربه رانندگی در اتاق 206 SD را لذت‌بخش و تجربه رانندگی در رانا را کمی آزاردهنده توصیف می‌کنند؛ چراکه به عقیده آن‌ها اتاق این خودرو بسیار ناموزون و داشبورد آن کمی بی‌کیفیت است. دیگر تفاوت رانا با 206 SD این است که بسیاری از قسمت‌های رانا را قطعات چینی تشکیل داده‌اند که تهیه آن‌ها در بازار آزاد سخت و پردردسر خواهد بود.

با تمام این تفاسیر، مشخصات ظاهری 206 SD است که نقش بسیار برجسته‌ای در برتری این خودرو بازی می‌کند. طراحی اروپایی پژو 206 SD موجب شده تا پس از سال‌ها حضور در بازار، حتی با وجود اضافه شدن صندوقی که بسیاری از خودرودوستان به آن انتقاد داشتند، همچنان به‌عنوان یکی از زیباترین گزینه‌ها در دسترس مشتریان باشد.

مطالب مهم را از دست ندهید 

راز آسمان پایتخت

تفاوت قیمت پژو 206 SD و رانا در بازار آزاد

با وجود مشخصات تقریبا هم‌سطح این دو خودرو، قیمت آن‌ها در بازار آزاد تفاوت فاحشی دارد؛ تفاوتی بالغ بر 35 میلیون تومان. در حالی که قیمت رانا در بازار آزاد به بیش از 110 میلیون تومان رسیده، پژو 206 SD با رقمی بالغ بر 145 میلیون تومان معامله می‌‌شود.

به گفته کارشناسن خودرو، از آنجا که این دو خودرو در لیست پیش فروش جدید ایران خودرو جایی نداشته‌اند، مطمئنا قیمت آن‌ها در آینده‌ای نه چندان دور با افزایش روبه‌رو خواهد شد.

این در حالیست که قیمت رانا در نخستین روزهای سال 99 با افزایش عجیبی روبه‌رو شد و به 110 میلیون تومان رسید.

مقایسه مشخصات فنی پژو 206 SD و رانا

 

 

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “پژو 206 SD یا رانا ؛ کدام خوش‌قیمت‌تر است؟

  1. عبدالله گفته:

    سلام نویسنده این مطلب متاسفانه دارای شناخت کمی نسبت به این دو خودرو می باشد چون بنده هر دو خودرو را در حال حاضر دارم. هندلینگ و لذت رانندگی در خودرو رانا بسیار لذت بخش تر از پژو 206 SD می باشد با اینکه هر دو خودرو از یک پلتفرم ساخته شده است ودیگر اینکه هر دو خودرو از نظر سیسیتم برق و ایسیو از شرکت های بوش یا کروز بهره می برند و هر دو موتور یکسان tu5 دارند ومطلب بعدی اینکه قطعات هر دو خودرو ایرانیزه هست از قطعات موتور گرفته تا بدنه و گیربکس هر دو خودرو یکسان ودر شرکت نیرو محرکه قزوین تولید می شود. بیشترین عامل گرانی 206 SD نسبت به رانا فقط بی اطلاعی خریداران و تبلیغات دروغ دلالان در بازار خودرو می باشد یا به نوعی خرید آرم پژو 206 SD و اینکه مرغ همسایه غاز است و در آخر از نظر ظاهری رانا به روز تر از SD می باشد و اسپرت پذیر تر از SD بوده و در روزها و سال های اخیر جوانان بیشتری جذب این خودو شده‌اند. این تجارب بنده 4 سال رانندگی همزمان با این دو خودرو ایرانی نه فرانسوی

  2. وحید گفته:

    رانا یک اسباب بازی به تمام معنا مسخره هست که از صدای فن ماشین در پارکینگ خانه گرفته تا گیربکس فوق العاده مشکل دار ، خلاصه بگم ارزش وقت گذاشتن و خوندن حتی اطلاعاتش رو هم نداره

  3. حسام گفته:

    من ۳سال ۲۰۶sd مدل ۹۲ سوار شدم ک از صفر دس خودم نبود و ب جز برق ماشین با چیز دیگه مشکل خاصی نداشتم و واقعا نسبت ب ماشینای هم رده شخصا از نظر کیفی ترجیحش میدم.
    الان ۷ماهه ماشینم رو با رانا عوض کردم و بجز مشکل سر و صدای جلوبندی توی دس انداز هیچ ضعفی نسبت ب ۲۰۶ نداره. صادقانه عرض میکنم ک ۹۰درصد تفاوت این ۲ ماشین فقط در ظاهر و قیمت آزادشون هس.
    اگر دقت کنید قیمت کارخونه‌شون خیلی نزدیکه و ب گفته تولید کننده هزینه تولید هردو یکسانه. تنها دلیلی ک برای اختلاف قیمت بازارشون ب ذهن من میرسه اختلاف در تقاضاشونه ک ۲دلیل اصلی داره:
    – دسترسی آسانتر و ارزانتر ب قطعات ۲۰۶
    – بازار دسته دوم پررونق برای ۲۰۶
    در نتیجه در نظر داشته باشین ک این ۲ماشین اختلاف کیفیتی ندارند.

  4. برمک گفته:

    سلام
    رانا ماشین خوبیه
    تا سوار نشدید نظر ندید
    موتورشم ک قوی و tu5
    سواریش از ۲۰۶ تیپ دو بهتره حتی از تیپ ۵ هم بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز