سالکو ۳۰۰ تن شمش آلومینیومی به بورس کالا عرضه کرد

ژیوار

شرکت صنایع آلومینیوم جنوب «سالکو»، در اردیبهشت ماه سال جاری 300 تن شمش آلومینیومی ۹۹/۸۵ درصد یک هزار پوندی را با قیمتی معادل 537 هزار و 546 ریال در بورس کالا عرضه کرد. همچنین این مجموعه 300 تن شمش آلومینیومی 99/8 درصد یک هزار پوندی را با میانگین قیمت 537 هزار و 246 ریال در همان مکان ارائه داد. این شمش‌ها از مجموع  2 هزار تن شمش آلومینیومی بوده که 27 اردیبهشت ماه توسط سالکو به بورس کالا عرضه شد.

به گزارش کاماپرس، حداقل عرضه شمش آلومینیومی 99/85 درصد، 40 تن تعیین شده که تا میزان هزار تن قابلیت افزایش دارد. کف خرید این شمش نیز 20 تن اعلام شد. همچنین حداقل عرضه برای شمش آلومینیومی 99/8 درصد، 5 تن بوده که تا سقف هزار تن امکان عرضه آن وجود داشته، حداقل خرید این محصول نیز 20 تن است.

پیش از این و در 25 فروردین ماه سال جاری، هزار تن آلومینیوم توسط سالکو به بورس کالا به قیمت 512 هزار و 596 ریال عرضه شد. از این مقدار عرضه شده، 900 تن مورد معامله قرار گرفت. در واقع اولین عرضه این مجموعه با استقبال روبرو شد.

اعتباردهی تمامی محصول از طریق ضمانت نامه بانکی یا گشایش اعتباری اسنادی، حداکثر سه ماهه، با کارمزد 1/5 درصد ماهانه از جمله مشخصات این عرضه بود. در تاریخ مذکور، مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب برای نخستین بار موفق به فروش آلومینیوم در رینگ صادراتی بورس کالا شد. این مجموعه برای جذاب شدن عرضه صادراتی آلومینیوم تخفیفاتی قائل شده، به همین دلیل قیمت‌ها در مقایسه با نرخ‌های داخلی مناسب به نظر می‌رسد.

مزیت‌های عرضه صادراتی محصولات فلزی

دریان سفر امید

یکی از مزیت‌های عرضه صادراتی محصولات فلزی در بورس کالا تنوع بازارها برای عرضه کننده‌ها بوده که این عرضه به صورت فروش ریالی و درب کارخانه است. این فروش ریالی محصولات علاوه بر کاهش ریسک عدم بازگشت پول، تا حدودی مسئولیت فروشندگان را نیز کم می‌کند.

بنابر اطلاعات موجود، یکی دیگر از مزیت‌های مهم عرضه صادراتی فلزات در بورس کالا، که آلومینیوم نخستین آن بوده، شفاف سازی است. در واقع این کار باعث جلوگیری از سو استفاده‌ها و قراردادهای صوری شده و دست دلالان را از سود قطعی متعلق به تولید کنندگان کوتاه می‌کند.

مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در زمینی به مساحت 200 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد احداث شد. واحدهای انرژی، احیا، کارگاه آند سازی و ریخته گری از بخش‌های اصلی این مجموعه هستند. عمده مواد مصرفی کارخانه پودر آلومینا، کک کلسینه شده و قیر است. شمش آلومینیوم، بیلت و اسلب از محصولات اصلی سالکو هستند.

مرتبط با : سالکوصنایع آلومینیوم جنوب
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز