رکوردشکنی رشد شاخص کل در سال 1400

امروز شاخص کل بورس با رشد 36 هزار و 497 واحدی نسبت به سه روز گذشته، یک میلیون و 473 هزار و 480 واحد شد. از ابتدای سال 1400 تاکنون چنین میزان رشدی برای شاخص کل به ثبت نرسیده بود. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 4 هزار و 31 واحدی، به میزان 424 هزار و 825 واحد رسید. برخی تحلیلگران انتظارات تورمی و بعضی هم رشد قیمتی نمادهای شاخص ساز بورس را علت چنین رشدی می‌دانند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز بالاخره بعد از سه روز، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت و هزار و 460 میلیارد ریال پول حقیقی به بازار بورس وارد شد. نمادهای «فارس»، «فولاد» و «کچاد» بیشترین تاثیر را در رشد امروز شاخص کل بورس داشتند.

برخی تحلیلگران وقوع چنین رشدی در شاخص کل را به علت افزایش ریسک‌های سیاسی و در نتیجه انتظارات تورمی می‌دانند. ضمن اینکه این گروه از تحلیلگران رشد شاخص ناشی از انتظارات تورمی را هشداری برای اقتصاد ایران قلمداد می‌کنند که خبر از افزایش نرخ تورم در آینده می‌دهد.

راز آسمان پایتخت

اما در مقابل گروهی دیگر از تحلیلگران رشد قیمتی نمادهای کامودیتی محور و شاخص ساز بورس در گزارش‌های مالی شش ماهه ابتدایی سال جاری را عامل جهش شاخص کل بیان می‌کنند. این دسته افراد معتقدند که سهام بخش‌های بزرگ صنعتی کشور ارزش بیشتری پیدا کرده و رشد قیمتی آن‌ها باعث ادامه دار شدن روند افزایش شاخص کل طی روزهای آتی خواهد شد.

روز خوش چند گروه از سهامداران

امروز قیمت سهام تمام نمادهای گروه «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» مثل شپنا، شراز، شاوان، شبندر و…. و همچنین گروه «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» مانند وغدیر، وبانک، وصندوق، وامید و شستا افزایشی بود.

طی روز جاری سهام شکام، شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران، با صف خرید 700 میلیارد ریالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. سپس نمادهای تاپیکو و شغدیر بیشترین صف خرید را داشتند.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز