روز کاهش نرخ سکه و طلا / قیمت روز 2 آبان

ژیوار

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری نسبت به روز قبل 0.29 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 342 هزار و 500 تومان رسید. نرخ سکه امامی در مقایسه با روز گذشته 0.64 درصد کمتر شد و در محدوده 14 میلیون و 848 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس در روز جاری با قیمت دلار همگام شد و با کاهش 0.58 درصدی که تجربه کرد، به مرز هزار و 648 دلاری رسید. به اعتقاد تحلیلگران بازار طلا، این فلزگرانبها هنوز از محدوده خطر خارج نشده و هنوز خیلی از سرمایه گذاران منتظر اطلاعات و تصمیمات فدرال رزرو آمریکا در اجلاس آینده هستند. اخیرا مت سیمپسون، تحلیلگر سیتی ایندسک، بیان کرده که اگر بانک مرکزی همچنان به سیاست خود ادامه دهد و نرخ تورم بالا برود، احتمالا قیمت طلا در سال 2023 در محدوده هزار و 500 تا هزار و 600 دلار خواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

چرا نرخ سکه افزایشی نشد؟

امروز قیمت نیم سکه نسبت به روز گذشته 20 هزار تومان کم شد و به مرز 8 میلیون و 100 هزار تومانی رسید. نرخ ربع سکه در مقایسه با روز قبل 20 هزار تومان کاهش پیدا کرد و در محدوده 5 میلیون و 100 هزار تومانی قرار گرفت. اما قیمت هر قطعه سکه گرمی نسبت به روز گذشته 1.67 درصد افزایش پیدا کرد و 3 میلیون و 100 هزار تومان معامله شد.

محدودیت‌های بازار ارز برای خرید سبب شده تا در بازار سکه فشار تقاضا به وجود آید که این امر حباب فلزگرانبها را بیشتر کرده است. با این وجود نرخ سکه کاهش قیمتی چندانی نداشت و بازارساز مانع از رشد بیشتر نرخ این فلزگرانبها شد. حال باید دید سکه در ادامه مسیر امکان ثبت رکورد قیمتی جدیدی را دارد؟

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز