رفتار معامله گران کم تجربه مانع اصلی رشد شاخص کل بورس

شاخص کل بورس طی روز جاری 2 هزار و 601 واحد نسبت به روز گذشته رشد کرد و یک میلیون و 424 هزار واحد شد. اما شاخص کل هم وزن هزار و 988 واحد در مقایسه با دیروز افت داشت و در پله 420 هزار و 954 واحدی قرار گرفت. به نظر شرایط بازار بورس نوسانی است و در این موقعیت رفتار معامله گران کم تجربه بازار هم باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز در بازار بورس یک میلیون و 766 هزار و 283 معامله به ارزش 376 هزار و 248 میلیارد ریال انجام شد.  به نظر اکنون چالش جدی بازار بورس علاقه به نوسان گیری، معاملات روزانه و سرمایه گذاری مستقیم معامله گران کم تجربه آن است. به گفته نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه، مسائل مذکور باعث شده تا عمده فعالان بازار از رشدهای اساسی بورس جا بمانند و بازدهی مناسبی از روندهای صعودی شاخص دریافت نکنند.

میرزایی معتقد است که پیش بینی‌های اخیر فعالان بازار سرمایه مبنی بر افت احتمالی دلار و افزایش نرخ بهره منجر به ایجاد هیجان در معاملات بورس، تصمیمات عجولانه از سوی سهامداران و در نتیجه انجام فروش‌های احساسی شد.

راز آسمان پایتخت

سرمایه گذاری مستقیم، بهترین راه برای کنترل هیجانات بورسی

جامعه بزرگ سرمایه گذاران بورسی امری مهم برای اقتصاد تحریمی ایران محسوب می‌شود اما موضوع رفتارهای هیجانی عده‌ای از آن‌ها همچنان بیش از حد انتظار و غیرقابل پیش بینی است. همین موضوع باعث شده تا گاهی روند حرکتی بازار غیرطبیعی باشد.

طبق اظهارات میرزایی به منظور کنترل این هیجانات تاکنون سازمان بورس اقدامات مثبتی را به منظور هدایت سهامداران برای استفاده از روش‌های غیر مستقیم صورت داده اما متقاعد کردن بخش زیادی از مردم برای سپردن سرمایه‌هایشان به صندوق و شرکت‌های متخصص این حوزه کاری سخت به نظر می‌رسد. به نظر برای جا افتادن این امر برای سهامداران مسیر طولانی و دشواری در پیش باشد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز