رشد 20 هزار واحدی شاخص کل بورس در یک روز!

بورس امروز هم مانند روزهای گذشته در مدار صعودی قرار داشت و با تحقق رشد 1.44 درصدی، به محدوده یک میلیون و 453 هزار و 797 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 5 هزار و 422 واحدی، برابر 418 هزار و 171 واحد شد. گروه فلزات، شیمیایی‌ها و خودرویی‌ها برترین گروه‌های صنعتی روز جاری بازار بورس بودند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بیشترین حجم معاملات بازار بورس مربوط به خودرو، خساپا و ملت بود. امروز یک میلیون و 404 هزار و 549 معامله به ارزش 164 هزار و 551 میلیارد ریال انجام شد. در کل معاملات بازار 13.17 میلیارد سهم حجم خورد. نمادهای «فولاد»، «پارس» و «تاپیکو» بیشترین اثر را در شاخص کل داشتند. بالاترین افزایش قیمت پایانی هم مربوط به نمادهای «پارس»، «آپ» و «شاملا» بود. همچنین طی روز جاری، ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس بیشتر از 83 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام شد.

حدود 450 میلیارد ریال تغییر مالکیت خالص حقیقی به حقوقی رخ داد. بیشترین خروج پول حقیقی به سهام «شپنا» تعلق داشت. سپس نمادهای «شستا» و «وغدیر» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را داشتند. در پایان معاملات روز جاری بازار بورس، ارزش صف‌های خرید نسبت به روز کاری گذشته 65 درصد رشد کرده و در رقم 12 هزار و 390 میلیارد ریالی ایستاد. ارزش صف‌های فروش هم 10 درصد افزایش داشته و 4 هزار و 710 میلیارد ریال شد.

راز آسمان پایتخت

متقاضی برای کدام سهام بیشتر بود؟

«پارس» برای دومین روز متوالی صف خرید 3 هزار و 600 میلیارد ریالی پیدا کرد و پرتقاضاترین نماد بازار شد. بعد از آن، «سپید» و «وهامون» بیشترین صف خرید را در بازار بورس امروز داشتند. در مقابل نماد «کدما» بیشترین صف فروش را به ثبت رساند.

همچنین امروز برای اولین بار رکورد ارزش معاملات خرد بازار بورس در سال 1400 شکسته شد و این میزان به 87 هزار و 400 میلیارد ریال رسید.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز