راه اندازی اپلیکیشن هوای اربعین/ پیش بینی 10 روزه هوا

تورهای مسافرتی لحظه آخر

رئیس سازمان هواشناسی کشور ضمن پیش‌بینی دما و گردوخاک در شهرهای مرزی و زیارتی ایران و عراق، گفت: بیشینه دمای مقاصد سفرهای اربعین طی ۱۰ روز آینده حدود ۴۵ تا ۴۸ درجه و در مرزها بین ۴۳ تا ۴۵ درجه پیش‌بینی شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، سحر تاج‌بخش مسلمان در رابطه با اقدامات سازمان برای سفرهای اربعین، اضافه کرد: با توجه به احتمال بروز گرمازدگی برای مسافران، پیش‌بینی دمای هوا با هدف آگاهی و آمادگی  زائران و کاروان‌ها مساله مهمی است.

وی با اشاره به پیش بینی وضعیت هوای سالانه ایام اربعین، ادامه داد: امسال نیز وضعیت هوا، دما، وزش باد و گردوخاک در ورودی و مقاصد منتهی به شهرهای نجف، بغداد، کربلا، سامرا و کاظمین و یا پایانه‌های مرزی مهران، خسروی، تمرچین و شلمچه برای اطلاع زائران پیش‌بینی و طی بسته‌های ۱۰ روزه اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

به گفته وی، نرم افزار موبایل هوای اربعین برای پیش‌بینی وضعیت هوا در مسیرهای اربعین نیز از سال گذشته در اختیار مردم قرار گرفته است.

به نقل از وزارت راه، تاج‌بخش در ادامه از اعزام کارشناسان هواشناسی به پایانه‌ها برای پیش‌بینی وضعیت جوی هوا خبر داد و گفت: گردوخاک نیز طی سال‌های اخیر موضوعی پراهمیت برای زائرانی بوده که به صورت پیاده سفر می‌کنند

پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه همچنین از راه‌اندازی برنامه موبایلی “هوای اربعین” خبر داد.  این اپلیکیشن یک نرم افزار کاربردی تحت وب است که با حداقل سرعت اینترنت به‌روزرسانی شده و در شهرها و مسیرهای منتهی به شهرهای زیارتی عراق، خدمات هواشناسی مانند وضع هوای کنونی، پیش‌بینی پارامترها و پدیده‌های جوی و همچنین غلظت ذرات معلق در جو را ارایه می‌کند.

انتهای پیام

آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز