از عراق بلیت پرواز اربعین نخرید/ لیست شرکت های مجاز فروش بلیت

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سازمان هواپیمایی کشوری با توصیه به زائران اربعین برای تهیه بلیت پروازهای رفت و برگشت در ایران، گفت: این بلیت در فرودگاه‌های عراق به ‌صورت دلاری فروخته می‌شود.

به گزارش کاماپرس، سازمان هواپیمایی کشور با تاکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی باید از طریق سایت رسمی خود نسبت به فروش بلیت‌های اربعین اقدام کنند، طی اطلاعیه‌ای جداگانه اعلام کرد: زائران از 3 ساعت قبل پرواز باید جهت انجام تشریفات اداری، گذرنامه، پرداخت خروجی، دریافت ارز مسافرتی و غیره در فرودگاه حاضر باشند. همچنین حضور مسافران در پروازهای برگشت از فرودگاه‌های نجف و بغداد 5 ساعت قبل از پرواز الزامی است.

سازمان هواپیمایی کشوری همچنین اعلام کرد: زائران بلیت خود را تنها از دفاتر فروش معتبر تهیه کنند و در زمان خرید شماره همراه در دسترسی برای اطلاع از تغییرات یا تاخیر احتمالی در ساعت پرواز ارایه کنند.

زائران در صورت مفقودی پاسپورت چه کار کنند؟

این اطلاعیه در رابطه با اقدامات ضروری در صورت مفقودی پاسپورت زائران، اعلام کرد: این افراد باید با هماهنگی نماینده کنسولی در فرودگاه نجف یا نماینده شرکت هواپیمایی، نسبت به پیگیری حضوری این مساله اقدام کنند. بنابراین این دسته از افراد باید زمان مراجعه به فرودگاه در زمان رفت و برگشت به داخل شهر نجف و اخذ نامه خروج از کشور عراق را بیش از 5 ساعت درنظر بگیرند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

همچنین به نقل از وزارت امور خارجه، حمل پاور بانک در پروازهای فرودگاه‌های عراق ممنوع بوده و این کشور پیش از این لیست ۱۰۹ قلم داروی ممنوعه را نیز اعلام کرده بود.

لیست سایت‌های مجاز فروش بلیت

به نقل از ایسنا، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام  فهرست دفاتر حائز شرایط فروش آنلاین OTA بلیت‌های اربعین، ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی باید از سایت رسمی فروش خود نسبت به فروش بلیت‌های اربعین اقدام کنند و اگر زیرساخت‌های لازم را ندارند طی بازه زمانی ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور تنها می‌توانند از طریق شرکت‌های جهان‌ نوین گستر اطلس به نشانی  snapptrip.ir، آبنوس گشت تهران به نشانی flytoday.ir و شرکت سفرهای علی بابا به نشانی alibaba.ir نسبت به فروش بلیت اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه فروش غیر از دو روش فوق یعنی سایت رسمی فروش ایرلاین یا دفاتر منتخب فروش آنلاین تخلف محسوب می‌شود، گفت: متخلفان ضمن برخوردهای قانونی به مراجع نظارتی معرفی می‌شوند.

یازرلو همچنین گفت: شرکت‌های فلای بغداد، آتا، ایران‌ایر، ایرتور، کیش، پویا، قشم‌ایر و ساها تا به امروز مجوز فوق‌العاده برای پروازهای اربعین را دریافت کرده‌اند و اسامی سایر شرکت‌ها نیز به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام

اوج آرام
ایده سبز
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز