راهکار پیشگیری از کودک آزاری برخی والدین چیست؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک کارشناس ارشد روانشناسی و زوج درمانگر با اشاره به انتشار تصاویر دلخراش از کتک زدن یک پسر بچه توسط مادر در فضای مجازی ضرورت بررسی سلامت روانی زوجین پیش از تولد فرزند را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش کاماپرس، به تازگی شاهد انتشار تصاویر  دلخراش و ناراحت کننده کتک زدن یک پسر بچه به نام بنیامین توسط مادرش در فضای مجازی بوده ایم که این تصاویر بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشته و عده ای او را مادر سنگدل و عده ای دیگر او را مادر روانی می دانند.

ساناز طغرائی مشاور خانواده و زوج درمانگر با بیان این که هنوز به طور دقیق انگیزه و علت واقعی مادر  از کتک زدن بنیامین و انتشار فیلم و اخاذی مشخص نیست، اظهار کرد: آن چه که برای عموم مشخص است وقوع کودک آزاری و پخش تصاویر آن در فضای مجازی است.

طغرائی در ادامه بیان کرد: سوال اینجاست که چه می شود که یک مادر کودک خود را بارها کتک زده و از او فیلم می گیرد و این تصاویر را در فضای اینستاگرام به اشتراک می گذارد و بابت کتک نزدن شماره کارت می گذارد تا با واریز پول کودک خود را کتک نزند!

وی افزود: در چند گزارش عنوان شده که بعداز بازجویی ها گمانه زنی هایی درباره روان پریش بودن مادر مطرح شده است که البته اظهار نظر در این باره بدون انجام تست های روانشناسی و معاینات بالینی ممکن نیست و این مادر باید از نظر روانی مورد بررسی قرار گیرد تا تشخیص داده شود که آیا دچار بیماری روانی از نوع حاد بوده است یا خیر.

راز آسمان پایتخت

طغرائی افزود: در گزارش دیگری عنوان شده مهلا (مادر بنیامین) اعترافاتی کرده و از روابط خود با فردی به نام نوید سخن گفته و مدعی شده که کودک آزاری انجام شده توسط وی نمایشی بوده و تصاویر کتک زدن فرزند خود را برای رهایی از فشارهای نوید گرفته و این تصاویر توسط نوید ولی در پیجی به نام مهلا منتشر شده است.

به گفته این مشاور خانواده و زوج درمانگر در اطلاعاتی که تاکنون از این ماجرا منتشر شده دو نکته کاملا روشن است؛ اول آن که روابط مادر بنیامین با همسر خود دچار مشکلات اساسی است که موجب شده وی با فردی غریبه آشنا شده و اطلاعات شخصی و خصوصی اش را در اختیار او قرار دهد.موضوع دوم این که کودک آزاری این مادر کاملا محرز است  و حتی اگر به صورت نمایشی هم باشد گریه های کودک در فیلم نشان از ناراحتی کودک است.

طغرائی با بیان این که کودک آزاری هایی از این دست و پخش کردن فیلم آن بر اساس قوانین کشور جرم به شمار می آید و قطعا با برخورد قانونی باید از تکرار این اتفاقات جلوگیری کرد.

این مشاور خانواده و زوج درمانگر همچنین با اشاره به ضرورت ریشه یابی مشکلات ارتباطی زوجین که پیامدهای دردناکی برای فرزندان به همراه دارد تصریح کرد: گذشته از مشکلات ارتباطی والدین که موجب آسیب به کودکان می شود، فرزند آوری در دنیای امروز مسئولیتی است که زوجین باید برای آن آموزش ببینند و آماده شوند در صورتی که متاسفانه در این زمینه کمترین آموزشی در کشور ما وجود ندارد و تصور سنتی غالب بر حوزه فرزندآوری در کشور ما این است که هر زوجی که توان تولید مثل داشته باشند می توانند والدین موفقی هم باشند و به طور دلخواه با فرزند خود رفتار کنند.

طغرائی در پایان ضرورت بررسی سلامت روانی زوجین پیش از تولد فرزند را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام

ایده سبز
دادپویان
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

9 دیدگاه برای “راهکار پیشگیری از کودک آزاری برخی والدین چیست؟

  1. كورش قدسي گفته:

    به نظرم اگر در آينده، بتوان با مادر، دوستشون و پدر بچه صحبت بشه و تحليل دقيقي از وضعيت اونها براي خواننده توضيح داده بشه، خيلي كامل و مفيدتر خواهد شد.
    همچنين صحبت با كودكان ازارديده اي كه الان بزرگ شده اند، مي تونه اطلاعات مفيدي به خواننده ها در مورد كودك آزاري بده

  2. امیر گفته:

    متاسفانه در جامعه ما و فشار ها و اتفاقات بسیار زیاد شده و این قبیل حوادث بسیار زیاد و زننده شده و از طرفی یاد گرفتیم هر اتفاق و یا باج خواهی رو در فضاهای مجازی نشر بدیم.کاش امثال خانم طغرائی ها زیاد تر بودند و با مشاوره ها و بررسی مشکلات جامعه کمک به بهبود این شرایط میکردن

  3. فرهاد محمدی گفته:

    واقعا چرا باید هر کس قدرت تولید مثل داره بدون هیچ مسئولیت پذیری و فهم و درکی بتونه یه طفل معصوم به دنیا بیاره این چه دنیایی اخه

  4. عطا شهردار گفته:

    با سلام و خسته نباشید
    مهم ترین مسله ای که توی جامعه اصلا بهش توجه نمیشه کودک آزاری و استفاده ابزاری از کودکتم توسط والدین هست که هیچ گونه صلاحیتی برای نگهداریشون ندارن لطفا بیشتر در این مورد بنویسید

  5. سیما پناهی گفته:

    سلام
    با تشکر از خانوم دکتر طغرایی برای مطالب مفیدشون خدا خیرتون بده من که کلس استفاده کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز