دلیل انبار شدن خودرو در پارکینگ های سایپا اعلام شد

یک مقام مسول در سایپا اعلام کرده که بسیاری از خودرو های پارک شده در پارکینگ‌های سایپا، به دلیل کمبود قطعه ای به نام کاتالیست، امکان تحویل به مشتری را ندارند.

به گزارش کاماپرس؛ پس از آنکه بازار خودرو با  افزایش ناگهانی قیمت ها مواجه شد، برای تعدیل قیمتها از  از مردم خواسته شد که احتکار خودرو‌ها در انبار‌ها و پارکینگ‌ها را گزارش دهند. پس از آن بود که انتشار تصاویری از پارکینگ سایپا خبرساز شد. در تصاویر منتشر شده که گفته می‌شود مربوط به پارکینگ سایپا سیتروئن است، چندین هزار خودرو نگهداری می‌شود. این در حالیست که سال گذشته هم این شرکت با چالشی این چنینی مواجه شده بود که حتی پای سازمان تعزیرات و نهادهای نظارتی هم به آن کشیده شد. حالا شرکت سایپا مدعی شده که دلیل پارک شدن این تعداد خودرو در پارکینگهایش شیوع کرونا، کمبود قطعه و در نتیجه تکمیل نبودن خودروها برای عرضه به مشتری است.

 

 

کرونا باعث کمبود قطعه شد

راز آسمان پایتخت

به نقل از ایرنا، مسعودپروین معاون برنامه‌ریزی جامع تولید گروه خودروسازی سایپا در این رابطه گفته است که سایپا از اواخر نیمه اول سال ۹۸ با اجرای سیستم «عبور مستقیم» محصولات خود را به صورت کامل تولید و روانه بازار کرد، اما از اواخر سال گذشته و بر اثر شیوع ویروس کرونا، تامین مواد اولیه برای همه قطعه‌سازان و به تبع آن تامین همه قطعات برای خودروسازان با مشکل روبه‌رو شد.

او ادامه داد: به همین دلیل در آغاز امسال، تعدادی از تولیدات روزانه خودرو با کمبود قطعه مواجه شده که با تلاش انجام شده، قطعات مورد نیاز آنها در حال تامین و تکمیل شدن است.

وی تصریح کرد: ۹۲ درصد کمبود قطعات خودروهای ناقص کنونی در زمینه کاتالیست خودرو و مباحث زیست محیطی است و در این موضوع علاوه بر نقص در خودرو، سازمان‌های ذی‌ربط نیز مجوز تحویل این خودروها را صادر نمی‌کنند.

پروین یادآوری کرد: در تابستان پارسال نیز تصاویری از پارکینگ‌های خودروسازان منتشر شد که موضوع توسط نهادهای نظارتی مورد بازرسی و بررسی‌ قرار گرفت، اما در نهایت پاییز سال گذشته همه خودروهای ناقص این شرکت تکمیل شد و تعداد آنها به صفر رسید.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز