خرید گل و هدیه ویژه نوروز 1401

نوروز یک جشن قدیمی و کهن از اقوام متعددی است که به ارث رسیده‌، اما شناسنامه ایرانی به خود گرفته و از آن به عنوان نماد پیوند دهنده افراد و اقوام ایرانی ایران یاد می‌شود. نوروز، با عنوان رسمی «روز بین‌المللی نوروز»، توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی و معنوی بشر به ثبت جهانی رسیده‌ و این روز یکی از روزهای مقدس و اعیاد مذهبی زرتشتیان و بهاییان نیز به‌ شمار می‌رود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

ماه فروردین به فروهرها تعلق دارد. جشن نوروز نیز در واقع نمادی از سالگرد بیداری طبیعت از خواب زمستانی است که به حیات منتهی می شود. فروهر یکی از نیروهای غیر مادی در وجود انسان است و در واقع نوعی همزاد آدمیان که پیش از آفرینش مادی مردمان در جهان مینوی به وجود می آید و بعد از مرگ آدمیان نیز دوباره به جای نخستین خویش باز می گردد.

این روز در ایران و افغانستان نوید‌ دهنده سال جدید است. نوروز در کشورهایی مثل تاجیکستان، روسیه، ترکمنستان، هند، پاکستان، قرقیزستان، سوریه، عراق، گرجستان، جمهوری آذربایجان،آلبانی، چین و ازبکستان تعطیل رسمی است و مردم به جشن و پایکوبی می‌پردازند.
نوروز را شروع رستاخیر طبیعت، موعد رویش و تولد نباتات می‌دانیم و باورمان بر این است که همگام با طبیعت، ما نیز باید روزگار نو و تازه‌ای را با روح و روان تازه و پوشیدن لباس نو آغاز کنیم.

راز آسمان پایتخت

شروع جشن نوروز با اعتدال بهاری همزمان است. موعدی که خورشید در حرکت ظاهری‌اش در ابتدای برج حمل، استوای زمین را قطع می‌کند و ساعات روز و شب با هم برابر می‌شود. در تقویم خورشیدی، لحظه تحویل سال، اولین روز (هرمز روز یا اورمزد روز) از ماه فروردین شمرده می‌شود.

پهن کردن سفره عید نوروز نیز رسمی مشترک در مراسم نوروز است. عناصر این سفره که در ایران سفره هفت سین نام دارد به دو نوع تقسیم می‌شوند:

عناصری که جنبه نمادین دارند: مثل سیر، سکه، سمنو، سبزه، قرآن و…

عناصری که جنبه خوراکی و پذیرایی از مهمان را دارند: مثل انواع و اقسام آجیل، شیرینی سنتی یا امروزی در این سفره، هفت چیز قرار می‌گیرد که با حرف س آغاز شده باشد؛ مثل سیر، سنجد، سمنو، سیب و… به هفت سین که چیده می‌شود معانی خاصی نسبت داده‌اند؛ مثلاً سیب را نماد زیبایی و تندرستی، سنجد را نماد عشق و محبت، و سکه را نماد رزق و روزی گفته‌اند.

در قرن‌های گذشته، اکثر مردم فقط سالی یکبار می‌توانستند پلو بخوردند که آن هم شب نوروز بود. در این شب، همه یا اکثر مردم پلو می‌پختند و از این پلوی نوروزی برای فقرا، سلمانی‌ها، حمامی‌ها، کدخدا و روحانی محل پیشکشی می‌بردند.

انداختن سفره نوروزی آداب و رسومی خاصی دارد و روی سفره وسایل دیگری از قبیل آیینه، شمع و آب نیز قرار میدهند. ماهی و تخم‌مرغ رنگی نیز در این بین دیده می‌شوند.

در کابل و شهرهای شمالی افغانستان، سفره هفت میوه متداول است. در این سفره، هفت میوه قرار می‌گیرد، از جمله کشمش سبز و سرخ، چهارمغز، بادام، پسته، زرد آلو و سنجد… چیدن سفره‌ای مشابه با استفاده از میوه خشک شده، در بین شیعیان پاکستان هم مرسوم است.

علاوه بر این، هفت شین در میان زرتشتیان، و سفره هفت میم در برخی نقاط واقع در استان فارس در ایران متداول است. در جمهوری آذربایجان، عدد هفت اهمیتی ندارد و بر روی سفره‌های نوروزی خود، آجیل قرار می‌دهند.

یکی از رسومات عید نوروز دادن و گرفتن هدیه است. فروشگاه اینترنتی تی تی گیفت امسال هم با گرد آوری مجموعه ی عظیمی از هدایای ویژه نوروز در کنار شما است تا بتوانید با خرید هدایای نوروز 1401 برای عزیزان خود آن ها را سورپرایز کرده و سال نو را به آن ها شادباش بگویید. اینکه به طور فیزیکی به عزیزان خود دور هستید و یا نزدیک چندان اهمیتی ندارد… شما می توانید از هر جای ایران و جهان که هستید با سفارش اینترنتی هدیه و آجیل نوروز، فاصله ها را از میان برداشته و زیباترین و صمیمانه ترین تبریکات را برای فرا رسیدن بهار و آغاز سال نو تقدیم عزیزان خود کنید.

هدیه عید نوروز می‌تواند به غیر از وجه نقد کادوهای ارزشمند و خاص نوروزی باشد که هم در خاطرات می‌ماند و هم حس بهتری از اسکناس را به همراه دارد. بعلاوه شاید شما هم از دادن وجه نقد به یکدیگر به شکل سنتی خسته شده باشید. در این نقطه بهترین فرصت است که به جای این کار تکراری و هدایای کلیشه‌ای از هدایای خاص برای عیدی دادن استفاده کنیم و دل دیگران را به شکل متفاوتی به دست بیاوریم.

به همین منظور تی تی گیفت شرایط این امر را به طور کامل برای شما عزیزان فراهم آورده است. انواع گوناگون هدیه های ویژه سال نو و عید نوروز مهیا شده است تا شما بتوانید با هر سلیقه و بودجه ای که دارید کادوی تبریک عید نوروز برای دوستان و عزیزانتان خریداری کنید. با خرید آنلاین گل و هدیه و آجیل نوروز 1401 طراوت و شادابی بهاری را برای هر کسی که به او عشق می ورزید به ارمغان خواهید آورد. همچنین شما می توانید با خرید شیرینی نوروز به گونه ای لذت بخش و خاطره انگیز کام عزیزان خود را در سال جدید شیرین کنید، به امید آن که این شیرینی در تک تک لحظه های پیش رو در زندگی آنان جاری شود.

ما به شما پیشنهاد می کنیم برای از دست ندادن و داشتن زمان مناسب و برنامه ریزی شده به جای آنکه زمان را صرف گشتن برای پیدا کردن یک هدیه نوروزی خاص کنید، به شکل اینترنتی کادوی موردنظر خود را در بین مجموعه ی عظیم هدایای نوروزی که برای شما آماده شده است پیدا کنید. به این شکل شما می توانید با صرف کمترین زمان ممکن و به سادگی، زیباترین و باکیفیت ترین هدایا را با دل و جان تقدیم عزیزان خود کنید.

مرتبط با : تی تی گیفت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز