جایزه میلیونی برای افشاگران فساد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

افرادی که فسادی را کشف می‌کنند و آن را اطلاع می دهند جایزه میلیونی می گیرند.
به گزارش کاماپرس، بعد از افشای فسادهای میلیاردی در بانکها و ادارات دولتی ،‌حالا رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از طرح حمایت از افشاگران فساد خبر می دهد.
حسن نوروزی نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، درباره این طرح توضیح می دهد:« طرح حمایت از افشاگران فساد از صحن مجلس به کمیسیون حقوقی ارجاع داده شد و هنوز در صحن کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است، پس از بررسی پیرامون آن و اخذ مصوبه کمیسیون، طرح به صحن علنی می آید. »

امنیت و جایزه برای افشاگران

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس معتقد است بخشی از فسادهای کنونی مربوط به قانون گذاری هاست. او می گوید:« بنا در کشور بر این است که در جمهوری اسلامی فساد نباشد و یا خیلی کم باشد، بخشی از فسادهای کنونی مربوط به قانون گذاری ها است. برخی از ضابطین می گویند که هزاران میلیارد به نفع مملکت برای کشف فساد کمک می کنند اما تشویقی برایشان در نظر گرفته نمی شود.

به همین دلیل در این طرح دیده شده است که بر همین اساس، کسانی که خدمت و مفاسدی را کشف می‌کنند و فضا را برای فاسدان ناامن می کنند، وجوهی به آنها پرداخت شود. اتفاقات زیادی در طول سال‌های گذشته رخ داده که به نظر می‌رسد جای شاکی و متهم با یکدیگر عوض شده است و متهمان به جای پاسخگویی، طلبکار افشاگران شده‌اند.»

راز آسمان پایتخت

به گفته نوروزی در این طرح قرار است علاوه بر تامین امنیت افشاکنندگان فساد اعم از تامین شغلی، خانوادگی، برخی پاداش‌ها و جوایز به افشاکننده نیز تعلق بگیرد تا افراد برای افشا فساد تشویق شوند.
نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان به برنا می گوید:« برای آنکه جامعه روبه شفافیت برود و عاری از هر گونه فسادی باشد، باید اقداماتی انجام شود. امروز بدبینی‌ها و بی اعتمادی‌ها، منجر به عدم همراهی مردم با مسئولین شده است. موفقیت چنین طرحی می‌تواند مفید باشد.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جایزه میلیونی برای افشاگران فساد

  1. مهدی گفته:

    تامدتی پیش افشا کنندگان فساد موردپیگردقرارمیگرفتن ولی حالا….. چون دیگر همه چیز آرومه …!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز