تولید محلول الکترولس بومی سازی شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

رسوب های حاصل از الکترولس دارای سختی، مقاومت به سایش و مقاومت به خوردگی بالاتری نسبت به رسوب های الکتریکی می باشند. مصارف این محلول در صنایع الکترونیک، جهت هادی کردن بردهای مدار چاپی و آماده سازی آنها برای آبکاری الکتریکی، محلول الکترولس مس کاربرد بیشتری دارد، چرا که پوشش مس قابلیت رسانایی بیشتری نسبت به پوشش نیکل دارد.

محلول الکترولس مس، GFC ۱۲۴ نام دارد. محلول الکترولس مسGFC ۱۲۴ جهت متالیزه کردن سطوح غیر هادی مثل فیبرها کاربرد دارد. این محلول عاری از سیانور بوده و براساس غلظتهای پائین مس ساخته شده است. در همین راستا، شرکت دانش‌بنیان «آبکار عیارسنج» موفق به تولید این نوع از پوشش‌های حفاظتی شده و با این بومی‌سازی، این محصول با یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی در داخل کشور تولید می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آبکار عیارسنج، این محصول دانش‌بنیان پوشش‌های حفاظتی فوق مقاوم برای مقابله با خوردگی و ساییدگی در صنایعی مانند نفت، گاز، پتروشیمی و به ویژه حفاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پوشش‌ها باعث افزایش عمر قطعات و تجهیزات شده و این دستگاه‌ها را در برابر انواع آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. محمد قادری با بیان اینکه سرمایه اصلی شرکت، دانش فنی تولید این محصولات دانش‌بنیان است، ادامه داد: با توجه به اینکه واردات این محصول به دلیل تحریم و نوسانات نرخ ارز با چالش‌های بسیاری مواجه شد و همچنین قیمت نمونه مشابه خارجی به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت، تصمیم بر تولید پوشش‌های حفاظتی فوق مقاوم ضدخوردگی گرفته شد که در حال حاضر با یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی در داخل کشور تولید می‌شود.

قادری در گفت و گو با دنیای اقتصاد با اشاره به اینکه قیمت محصول مشابه خارجی حدود ۵۰۰هزار تومان و قیمت محصول این شرکت در هر لیتر بین ۸۵ تا ۹۰هزار تومان، یعنی حدود یک پنجم مشابه خارجی است، گفت: با توجه به تفاوت قیمت و کیفیت محصول خوب ایرانی، هنوز برخی از شرکت‌ها تمایل به مصرف کالای خارجی دارند. وی افزود: برای سنجش کیفیت این محصول، پنج شاخص، اندازه‌گیری میزان مقاومت محصول نسبت به سایش، خوردگی، خراش، تعیین ضخامت و میزان چسبندگی محصول را باید ذکر کرد و در آزمایش‌هایی که توسط موسسات نظارتی صورت گرفته کیفیت محصول ایرانی در سه حوزه خوردگی، سایش و چسبندگی بالاتر از نمونه مشابه خارجی بود.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : دانش‌بنیان آبکار عیارسنج
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز