بیت کوین در ایران چند تمام می‌شود؟

افرادی که وسوسه پولدار شدن از طریق بیت کوین را دارند بد نیست بدانند محاسباتی انجام شده که نشان می دهد استخراج بیت کوین 31 هزار دلاری( 775میلیون تومانی)، در ایران آن هم از راه کاملا قانونی و مجاز فقط ۳۶میلیون تومان خرج برمی دارد؛ البته در ماه هایی از سال که هوا گرم نباشد.

به گزارش کاماپرس، شاید شما هم با شنیدن اخبار گران شدن هر روز و هر ساعت بیت کوین به فکر خرید یا تولید(استخراج) این رمز ارز یا پول دیجیتالی افتاده باشید. اگر چنین وسوسه ای دارید باید بدانید که خرید و فروش این بیت‌کوین ریسک بالایی دارد چرا که این رمز ارز نوسان های قیمتی عجیب و غریبی را در مدت زمان بسیار کوتاه تجربه می کند. پس در مورد تجارت بیت کوین باید بسیار محتاط باشید.

تولید یا همان استخراج بیت‌کوین هم نیاز به مقدمات و سرمایه گذاری هایی دارد که طبق گزارش روزنامه هفت صبح هزینه برق لازم برای استخراج بیت‌کوین می تواند بین ۲۰میلیون تا ۲۰۰میلیون تومان متغیر باشد. قیمت بیت کوین هم اکنون در حدود 31 هزار دلار است که با دلار 25 هزار تومانی یک بیت کوین حدود 775 میلیون تومان قیمت می خورد.

تولید هر بیت‌کوین 72 هزاروات ساعت برق مصرف می‌کند

یکی از مسئولان توانیر مدعی شده است که تولید یا همان استخراج یک واحد بیت‌کوین به اندازه مصرف ۲۴ واحد مسکونی در سال برق مصرف می‌کند. این بدان معنی است که احتمالا برای تولید هر بیت‌کوین ۷۲هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌شود.

آریاک سفر

از طرفی طبق تعرفه‌ای که در شیوه‌ نامه فعالیت مراکز مجاز استخراج رمزارز به تصویب رسیده، هزینه برق این مراکز برای چهارماه گرم سال؛ یعنی ماه های خرداد، تیر، مرداد و شهریور حدود 2 هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت و در  سایر ماه‌های سال حدود ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت است.

بنابراین اگر تولید هر بیت کوین ۷۲هزار کیلو وات ساعت برق مصرف کند، هزینه استخراج بیت‌کوین در ماه‌های گرم سال حدود ۱۴۴میلیون تومان و در هشت ماه دیگر سال حدود ۳۶میلیون تومان است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز