بیت کوین به این 5 دلیل همچنان گران تر خواهد شد

قیمت هر دلار 17دی‌ماه 1398معادل 13هزار و 400تومان بود. با توجه به اطلاعات سایت رسمی ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین در زمان مشابه سال گذشته 8 هزار و 164دلار ارزش داشت که با توجه به نرخ تبدیل آن، در حدود 109میلیون و 398 هزار تومان قابل‌خرید بود.

به گزارش کاماپرس، اگر یک سرمایه گذار سال قبل فقط یک واحد کامل بیت‌کوین خریداری کرده بود، امروز ارزش این دارایی او به 838 میلیون و 362هزار تومان افزایش یافته و به بیان دیگر سرمایه اولیه او، بیش از 6/7 برابر شده است. ارزش یک واحد بیت‌کوین درحال‌حاضر بیش از 36 هزار و 200 دلار یعنی به پول ملی کشور ما بیش از 900 میلیون تومان است.

کمترین قیمت بیت کوین چقدر بوده است؟

البته این ارز دیجیتال، از ابتدای مطرح شدن آن، نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت. مهم‌ترین آن سال 2014 بود که به دلیل ممنوعیت دولت چین برای تجارت با رمزارزها به کمترین میزان خود، یعنی 198 دلار، رسید. در سال‌های گذشته بیشتر سرمایه‌گذاران خرد جذب این پول دیجیتال شدند و کمتر دولت‌ها و سرمایه‌گذاران کلان به این ارز توجه کردند. از جمله ویژگی‌های بیت‌کوین حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران آن است، بنابراین دارندگان آن می‌توانند بدون جاگذاشتن هیچ اثری در دنیای واقعی به انتقال وجه بپردازند. دولت‌ها این مورد را خطری برای امنیت‌ملی و قوانین کشور خود تلقی می‌کردند، زیرا فعالیت‌های پولشویی و قاچاق با استفاده از این ارز دیجیتال بدون کمترین هزینه‌ای صورت می‌گرفت. اما در یک سال اخیر سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین بالا رفته و سوددهی آن افزایش پیدا کرده است. دلایلی که برای روند صعودی بیت‌کوین وجود دارد، عبارتند از:

 1. علاقه‌مندی شرکت ها و سازمان‌های مطرح و عظیمی مانند گاگنهایم برای سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال

آریاک سفر

2. خوش‌بینی بلندمدت مدیران صندوق‌های پوشش ریسک به بیت‌کوین و موثر دانستن سیاست‌های اخیر محرک فعال اقتصادی فدرال‌رزرو بر افزایش ارزش آن

3. خوش‌بینی تحلیل‌گران به افزایش ارزش بیت‌کوین در برابر نوسانات تورمی و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا

4. امکان سیستم پرداخت پی‌پل مبنی بر خرید و فروش و نگهداری این ارز دیجیتال در سایت آن

5. بی‌توجه بودن حرکت صعودی قیمت بیت‌کوین نسبت به برخی اخبار و شایعات چند هفته اخیر

علت سختی تولید بیت کوین چیست؟

این پول دیجیتال در سال 2009 توسط گروه یا فردی به نام ساتاشی ناکاموتو در یک فهرست ایمیل رمزنگاری شده، منتشر شد. سازندگان بیت‌کوین از ابتدای مطرح کردن این ارز دیجیتال، تعداد آن را در دنیا 21 میلیون اعلام کردند. برای استخراج واحدهای جدید بیت‌کوین هر فردی می‌تواند با استفاده از سی‌پی‌یو کامپیوتر خود به یک بلاک جدید دست پیدا کند.

سختی کار استخراج و انجام تراکنش‌ها نیز در همین موضوع است. استخراج‌کنندگان باید آنقدر محاسبات را تکرار کنند تا سرانجام شبکه، بلاک‌های آن‌ها را بپذیرد. شبکه این ارز دیجیتال طوری تنظیم شده است که با افزایش تعداد استخراج‌کنندگان، یافتن بلاک‌ها سخت‌تر می‌شود. علاوه بر این شیوه، متقاضیان می‌توانند آن را از صرافی بیت‌کوین یا در جریان خرید و فروش کالا و خدمات یا از طریق تبدیل ارزش این ارز دیجیتال به واحد پول ملی هر کشوری، خریداری کنند.

اخبار مهم را بخوانید:

امنیت تراکنش های  بیت کوین چگونه ایجاد می شود؟

واحدهای اندازه‌گیری این ارز دیجیتیال از بزرگ به کوچک به ترتیب به بیت‌کوین، میلی بیت‌کوین، میکرو بیت‌کوین و ساتوشی تقسیم می‌شود. به منظور استفاده از بیت‌کوین افراد می‌توانند از اپلیکیشن کیف پول، والت، استفاده کنند. در تراکنش‌هایی که انجام می‌شود مبلغ، آدرس مبدا و مقصد، مسیر انتقال آن‌ها کاملا برای کاربران شفاف است. این تراکنش‌ها با استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری شده به شدت محافظت می‌شوند. کارمزدهای پایین و شفافیت اطلاعات بیت‌کوین باعث شده است که مردم با وجود عدم تعلق این ارز دیجیتال به هیچ شخص یا نهاد و دولتی آن را بپذیرند و در روزمره بکار ببرند.

ریسک بیت کوین همچنان بالا است

تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان از این ارزدیجیتال در مکان‌هایی مثل رستوران، شرکت‌ها و سایر کسب‌وکارهای خرد و کلان استفاده می‌کنند. امروزه توجه به بیت‌کوین بالا رفته و سرمایه‌گذاری برخی شرکت‌ها، مانند مایکرواستراتژی، گری‌اِسکل و کُینشر در این ارز، رشد ارزش آن را افزایش داده است. هم‌چنین مجموعه‌هایی ایکس‌پدیا، پی‌پال، دیش، ویکی‌پدیا، وردپرس، تسلا و هاسترباکس بیت‌کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت پذیرفته و امکان تراکنش از این طریق را فراهم آورده‌اند. با این‌حال این ارز دیجیتال هنوز هم به دلیل نداشتن پشتوانه مشخص و درحال توسعه بودن، می‌تواند دستخوش نوسانات قیمتی شود.

اخبار پربازدید امروز را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم اقتصادی، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بیت کوین به این 5 دلیل همچنان گران تر خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز