بیت کوین مقصر خاموشی های اخیر تهران است

آلودگی‌ها و خاموشی‌های اخیر تهران با استخراج رمز‌ارز و افزایش مصرف مازوت ارتباط دارد.

به گزارش کاماپرس، به نقل از روزنامه هفت صبح، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در رابطه با فرضیه ارتباط آلودگی‌ها و خاموشی‌های تهران با استخراج بی‌رویه رمز‌ارز گفت: یکی از عواملی که موجب افزایش مصرف برق که منجر به قطعی شده، مراکز استخراج رمز‌ارز غیرمجاز هستند. حدود هزار و 600 مرکز غیرمجاز را شناسایی کردیم که دستگاه‌های ماینینگ آنها جمع‌آوری، خسارت برق مصرفی از آنها اخذ و به مراجع قضائی معرفی شدند. وی ادامه داد: این مراکز باید مجوزهای لازم را از وزارت صمت و نیرو دریافت و به صورت قانونی فعالیت کنند. ماینرها تعرفه مخصوص خود را دارند و در این ماه‌ها 50 درصد قیمت آزاد را باید بپردازند.

استخراج بیت کوین فشاری به شبکه برق وارد نمی کند

این در حالی است که پیام باقری، نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق در این‌باره نظر دیگری دارد و در مصاحبه با سایت تجارت نیوز گفته است: صنعت ماینینگ در ایران گسترش چندانی نیافته است و فشار قابل توجهی به شبکه برق کشور وارد نمی‌کند؛ آن هم در زمستان. استخراج رمز‌ارز در تابستان و شرایط پیک مصرف برق کاهش می‌یابد و 20 هزار مگاوات از تولیدات صنعت برق نسبت به تابستان آزاد می‌شود، ماینینگ نمی‌تواند فشاری برای شبکه باشد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

حجم بالای استخراج بیت کوین در ایران

همچنین امیر بیات، فعال صنعت ماینینگ نیز در این زمینه به تجارت نیوز گفته است: بر اساس آمارها، حداقل هشت درصد از ماینینگ دنیا در ایران انجام می‌شود و بسیار بعید است که این حجم از استخراج، با روش‌های غیرقانونی و خانگی صورت بگیرد؛ بنابراین به احتمال قوی، برخی نهادهای دولتی که به برق پرقدرت دسترسی دارند در حال انجام ماینینگ صنعتی هستند. ماینرهای معمولی به منابعی مثل برق پنج مگاواتی دسترسی ندارند و چنین امکانی در کارخانه‌های بزرگ، نهادهای دولتی یا در جوار نیروگاه‌ها یافت می‌شود. در این شرایط می‌ توان نتیجه گرفت که یا مراکز دولتی به صورت مستقیم در حال ماینینگ هستند یا این امکان را در اختیار افرادی قرار داده‌اند که از روابط ویژه‌ای برخوردارند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز