بورس در 14 ماه 600 درصد رشد کرد

رشد 600 درصدی بازار سرمایه در 14 ماه اخیر ، فعالان این حوزه را بر آن داشت تا خواهان تشکیل صندوق پروژه در بورس شوند.

 به گزارش کاماپرس؛ نایب ریس اتاق بازرگانی و عضو شواری عالی بورس طی گزارشی اعلام کرد: رشد 600درصدی بورس از فروردین 98 تا خرداد 99 چشم‌گیر بوده بطوریکه ارزش معاملاتی این بازار از 814 هزار میلیارد تومان به 5683 هزار میلیارد تومان رسید.

همچنین دریافت کد بورسی توسط افراد و ورود به این بازار در سال 99 به شدت افزایش داشته که سبب ورود نقدینگی قابل توجهی به این بازار شده است. وی گفت:‌حمایت‌های دولتی و حاکمیت از بورس از جمله معافیت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها نیز بی‌تأثیر نبوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ‌ورود نقدینگی توسط افراد حقیقی و مردم اتنها در 5 ماهه اخیر 72 هزار میلیارد تومان بوده است.

بنا به اعلام فارس، حسین سلاح ورزی نایب رییس اتاق بازرگانی گفت :با وجود این حجم از تقاضا برای ورود به بورس توسط شرکت ها باید ساز و کاری ترتیب داد تا ورود به این بازار برای عرضه کنندگان راحت تر باشد  و در زمان کمتری  صورت بگیرد، به همین خاطر خواستار تشکیل صندوق پروژه در بورس هستیم.

راز آسمان پایتخت

وی تصریح کرد: ضمنا تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد پنجره واحد در بورس ایجاد خواهد شد که در این خصوص با وزارت اقتصاد، سازمان بورس و فرابورس هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا درخواست شرکت ها مبنی بر ورود به بازار سرمایه ، زودتر بررسی و اقدام شود.

وی اظهار داشت:‌ اصلی‌ترین و مؤثرترین راهکار برای کاهش تلاطمات و پاسخ دادن به تقاضای زیاد تقویت بخش عرضه است لذا افزایش تعداد شرکت‌هایی که در بورس پذیرش می‌شوند بهترین راهکار برای پاسخگویی به تقاضا است.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز