بورس هفته را با رشد 43 هزار واحدی استارت زد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بورس امروز شنبه 12 مهرماه 1399 روز امیدوارکننده‌ای داشت و شاخص کل بازار سهام با رشد 43 هزار واحدی از یک میلیون و 546 هزار واحد گذشت.

به گزارش کاماپرس، بورس به تدریج سیگنال های پررنگ تری از بازگشت رونق را از خود صادر می کند و امروز نیز با رشد خود نشان داد که در روزهای آینده خبرهای مثبتی از این بازار خواهیم شنید. ناگفته نماند که ادامه روند مثبت بورس بستگی فراوانی به تحولات سیاسی و اخباری که از آن سوی اقیانوس می رسد نیز دارد.

شاخص کل بورس در پایان ساعت کاری بازار سهام امروز شنبه ۱۲ مهرماه با افزایش ۴۲ هزار و ۷۲۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۱۴۷ واحد رسید تا روز خوبی را برای سهامداران رقم بزند. رشد ۲.۸۴ درصدی شاخص کل در کنار رشد ۷۸ صدم درصدی شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد امروز شرکت‌های کوچک چندان پربازده ظاهر نشدند. بیشترین تاثیر در جهش امروز بورس بر دوش نماد‌های فولاد، فملی، فارس، کگل، تاپیکو، شپنا و وغدیر بود. همچنین در فرابورس نماد‌های میدکو، بپاس، وسپهر و شگویا بیشترین تاثیر را در رشد شاخص این بازار داشتند.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

بررسی اجمالی نقشه بازار سهام

راز آسمان پایتخت

نگاهی به نقشه بازار سهام در پایان معاملات امروز نشان می‌دهد نماد‌های بانکی بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند و در بین آن‌ها به جز دی و وگردش، دیگر نماد‌ها اغلب صف خرید داشتند و افزایش قیمت پنج درصدی را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. محصولات شیمیایی بعد از یک ماه رشد از نفس افتاده‌اند و امروز شرایط متعادلی داشتند. بعضی نماد‌ها افزایش قیمت و بعضی دیگر کاهش قیمت داشتند.

نکته دیگر این که صندوق‌های ETF همچنان پرطرفدار هستند. در بین آن‌ها انواع صندوق‌های سهامی روز خوبی را پشت سر گذاشتند و اغلب بیشتر از پنج درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. تا جایی که دارا یکم با رشد ۱۰ درصدی به صف خرید رفت. تنها نماد‌های قرمز این گروه، مدیر، آوا و صایند بودند. فلزات اساسی به جز چند نماد، همگی شاهد تشکیل صف خرید بودند. خودرویی‌ها، عمرانی‌ها، کانه‌های فلزی و دارویی‌ها هم شرایط مشابهی داشتند. امروز بازگشت پالایشگاه‌ها به رینگ صعودی، علاوه بر سبز کردن گروه آنها، یکی از عوامل رشد بازار بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز