بورس این هفته منفی‌تر نمی‌شود؛ 2 پیش‌بینی در تایید بهبود بازار سهام

بورس این هفته با متغیرهای منفی و مثبتی مواجه است که هر کدام می تواند قیمت سهام را به سمت بالا یا پایین سوق دهد اما به نظر می رسد توان متغیرهای مثبت از متغیرهای منفی بیشتر است.

به گزارش کاماپرس، بورس بعد از چند هفته ریزش در هفته گذشته علائمی از بهبود وضعیت نشان داد و در انتهای هفته قبل نیز خبر ابتلای ترامپ به کرونا دو بازار مهم رقیب یعنی بازار دلار و سکه را تا حدودی تضعیف کرد تا مسیر برای تغییر روند بورس از منفی به مثبت هموارتر از پیش شود.

تحلیل روند بازار در هفته های گذشته و وضعیت عملکرد گروه ها و صنایع مختلف بورسی نیز نشان می دهد در میان برخی صنایع بورس امید به بازگشت رونق و افزایش قیمت سهام بر مبنای تحلیل های کارشناسی یک امید واقع بینانه به شمار می رود.

آنچه در این میان اهمیت دارد این است که آیا متغیرهای مثبتی که از گزارش های مالی شرکت ها استنباط می شود می تواند هیجان فروش در بورس کنترل کند یا خیر.

دو تحلیل گر بازار سرمایه در گزارش امروز دنیای اقتصاد تحت عنوان بازارسهام به کدام سو خواهد رفت با ارائه تحلیل هایی از افق پیش روی بازار تلاش کرده اند به این پرسش نیز پاسخ دهند و هر دو تحلیل نیز حکایت از آن دارد که متغیرهای مثبت کننده بازار قابل توجه هستند.

آریاک سفر

اصلاح قیمت سهام در اغب صنایع به پایان رسیده است

حسن برادران‌هاشمی کارشناس بازار سرمایه در تحلیل وضعیت پیش روی بورس اظهار کرده است:  شاخص کل صنعت در حال حاضر در محدوده ۱۳۳۹۵۹۶ واحدی قرار گرفته است. به نظر می‌رسد شاخص صنعت اصلاح اصلی را پشت سر گذاشته است. با توجه به گزارش‌های مثبت ۶ماهه صنایع می‌توان انتظار داشت شاخص صنعت اصلاح اساسی در پیش نداشته باشد و از شدت هیجان فروش صنایع کاسته شود و به تدریج شاهد استراحت و تداوم روند صعودی با دید میان‌مدت در برخی صنایع باشیم.

در گروه معدنی شاخص پس از اصلاح اساسی وارد فاز استراحت شده و آغاز موج صعودی دور از انتظار نیست. در گروه دارویی نیز شاهد اصلاح بسیار شارپ طی دو ماه گذشته بوده‌ایم که در حال حاضر به محدوده حمایتی مهمی رسیده است؛ بنابراین اصلاح قیمت گروه دارویی نیز به نظر به پایان رسیده است. گروه بانکی از معدود گروه‌هایی است که شاخص آن افت کمتری را تجربه کرده است و ‌به نظر نمی‌رسد اصلاح زیادی در پیش داشته باشد. در مجموع با نگاه به شاخص بیشتر صنایع به نظر می‌رسد اصلاح اصلی قیمت‌ها پشت سر گذاشته شده است اما ادامه روند صنایع به متغیرهای مختلفی از جمله وضعیت صنایع در مواجهه با قیمت ارز یا تحریم‌ها و نیز جریان نقدینگی وضعیت بنیادی شرکت‌ها بستگی دارد.

بازار منفی تر نمی شود

شایان کرمی نیز در این گزارش با ارائه تحلیلی اظهار کرده است: انتظارات تورمی حاکم بر جامعه، خروج نقدینگی از بورس و هدایت آن به سمت بازارهای موازی از یکسو و از سوی دیگر رسیدن قیمت دلار بر نرخ ۳۰هزارتومان، انتظارات تورمی آن و ارزندگی قیمت سهام، بازار سرمایه را با تغییراتی مواجه می‌کند.

گزارش‌های ۶ ماه شرکت‌ها نیز که تا پایان مهرماه ارائه می‌شود گزارش‌های به مراتب بهتری خواهد بود، بر همین اساس با توجه به رشد قیمت دلار، کالا و خدمات، چشم‌انداز سودآوری و ارزش جایگزینی شرکت‌ها در هفته‌های آینده منجر به رشد صنایع مختلف در بازار خواهد شد. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز بر تصمیمات اقتصادی دولت نقش بسزایی دارد و اگرچه مانع رشد شارپی قیمت سهام می‌شود اما الزام شرکت‌های بورسی به بازارگردانی و قیمت دلار، نوید روزهای مثبت را می‌دهد. به‌طور کلی پیش‌بینی می‌شود وضعیت بازار از وضعیت فعلی منفی‌تر نشود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز