بورس به 2 دلیل اواسط اردیبهشت 1400 رونق می‌گیرد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بازار بورس همچنان به ریزش های متوالی خود ادامه می دهد اما برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند روند ریزشی بورس اواسط اردیبهشت ماه به پایان می رسد و بورس بعد از این دوره وارد فاز رونق می شود.

به گزارش کاماپرس، بورس امروز دوشنبه 30 فروردین ماه 1400 نیز سرخ پوش بود و به سقوط خود ادامه داد. درباره زمان به پایان رسیدن روند نزولی بورس تحلیل های متفاوتی وجود دارد و برخی تحلیل گران معتقدند این زمان تا اواسط اردیبهشت ماه خواهد بود.

بورس در حال پیش خور کردن دلار زیر 20 هزار تومانی است

داود زاهدی کارشناس بازار سرمایه در این زمینه به کاماپرس می گوید: مذاکرات وین دلیل اصلی نزولی شدن بازار در فروردین ماه 1400 بوده و بازار بورس همیشه به صورت هوشمندانه به استقبال نتایج پیامدهای سیاسی رفته است. شاید برخی تصور کنند نتیجه مذاکرات وین هنوز مشخص نیست اما سرمایه گذاران بورسی با رفتار معاملاتی خود نشان دادند انتظاری جز موفقیت این مذاکرات ندارند و اکنون هم بازار در حال پیش خور کردن نتیجه این مذاکرات است.

وی در مورد پیش خور کردن نتیجه مذاکرات وین توسط بورس توضیح داد: با به نتیجه رسیدن مذاکرات وین و بازگشت آمریکا به برجام بخش مهمی از تحریم ها لغو می شود و ایران نیز به تعهدات مهم هسته ای باز می گردد. این امر شوک بزرگی به بازار ارز وارد می کند که بورس از هم اکنون در حال هضم کردن این شوک است.

راز آسمان پایتخت

به بیان دیگر بعد از شوک بازار ارز قیمت دلار به زیر 20 هزار تومان سقوط می کند و این موضوع هم اکنون در بورس خود را نشان داده است. نکته مهم این که وقتی مذاکرات به نتیجه برسد- پیش بینی من این است که مذاکرات اواسط اردیبهشت به نتیجه منتهی شود – بورس برخلاف انتظار سقوط نمی کند بلکه وارد فاز رونق می شود چرا که از قبل خود را با دلار زیر 20 هزار تومان تطبیق داده است.

اخبار مهم و پربازدید:

بهبود شاخص های بنیادی بورس

زاهدی دلیل دیگر رونق گرفتن بورس در اواسط اردیبهشت ماه را به بهبود شاخص های بنیادی این بازار مرتبط می داند و اظهار می کند: اواسط اردیبهشت ماه بورس به استقبال فصل مجامع می رود و وضعیت فروش و سود اغلب شرکت های بزرگ و شاخص ساز نیز مطلوب است. ضمنا قیمت این سهام ها بر اثر تعدیل های پی در پی در فروردین ماه پائین آمده و واقعی شده است. بر این اساس نسبت مهم قیمت به سود سهام نیز به ارقام جذاب تر نزدیک می شود و بازار برای سرمایه گذاری مستعدتر خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری به بورس کمک می کند

این کارشناس بازار سرمایه درباره اثر انتخابات ریاست جمهوری بر بورس نیز گفت: برخی تحلیل گران معتقدند بورس از فضای انتخابات ریاست جمهوری 1400 اثر منفی می گیرد اما به باور من چنین اتفاقی نمی افتد. معتقدم تعویض دولت کنونی به طور کلی توسط فعالان بازار به دید مثبت نگریسته می شود چرا که این دولت از دید عموم سرمایه گذاران بورس، از اعتماد فعالان بازار سوء استفاده کرده است و اعتمادی به دولت کنونی وجود ندارد. بنابراین پایان این دولت به طور کلی با خوش بینی و جو مثبت در بازار مواجه خواهد شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز