برنزه کردن با دستگاه سولاریم ممنوع

تورهای مسافرتی لحظه آخر

عرضه و استفاده از دستگاه‌های سولاریوم ممنوع اعلام شد. طبق اعلام سازمان ملی استاندراد ایران به دلیل افزایش احتمال بروز آسیب‌های طولانی مدت، هیچگونه مجوزی برای تولید، واردات و ترخیص دستگاه‌‌های سولاریوم صادر نشده است.

به نقل از ایسنا، سازمان ملی استاندارد ایران، با استناد به آمارهای سازمان جهانی بهداشت، استفاده مداوم از دستگاه‌های سولاریوم را از دلایل ابتلا به سرطان پوست دانست. این سازمان اعلام کرد تابش شدید اشعه فرابنش امکان ابتلای افراد به سرطان پوست، پیری زودرس و بیماری‌های کبدی را افزایش می‌دهد، به همین دلیل در برخی کشورهای دیگر نیز استفاده از آن ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: 

مهدی انگورج  (مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل و نقل و ماشین آلات سازمان ملی استاندارد) ارائه خدمات سولاریوم و برنزه سازی در تمامی کلینیک‌های زیبایی و سالن‌های آرایش و همچنین تولید، فروش و عرضه تجهیرات مربوط به دستگاه سولاریورم را ممنوع اعلام کرد.

راز آسمان پایتخت

انگورج در ادامه از مردم خواست برای حفظ سلامتی خود به مراکز ارائه خدمات سولاریوم و برنزه سازی مراجعه نکنند و در صورت مشاهده مراکز ارائه دهنده خدمات سولاریوم یا فروش تجهیزات آن، با تلفن گویای 1517 تماس بگیرند یا به اداره کل استاندارد استان خود مراجعه کنند.

به نظر می‌رسد رسته‌های مصوب اتحادیه صنف آرایشگران زنانه تهران نیز برای ارائه خدمات برنزه سازی پوست مجوز صادر نمی‌کند.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز