برج سازی در منطقه 22 برخلاف قانون ادامه دارد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

تخلفات ساخت و ساز در تهران از جمله برج سازی هایی که قانونا نباید در منطقه 22 انجام شود و ساخت مجتمع های عظیم تجاری به جای باغ ها و فضاهای آموزشی در منطقه یک همچنان ادامه دارد.

به گزارش کاماپرس، برج ها و مجتمع های مسکونی سر به فلک کشیده منطقه 22 به صورت قارچ گونه یکی بعد از دیگری از زمین می رویند! بدون آن که مانعی بر سر راه این ساخت و سازهای غیراصولی که شریان های تنفسی تهران را بند می آورند ایجاد شود.

تصور می رفت با تغییر ترکیب سیاسی شورای شهر و جایگزینی یک شهردار اصلاح طلب به جای قالیباف اصولگرا در تهران ، رویکرد مدیریت شهر نیز دستخوش تغییرات اساسی شود و شهرفروشی که شهردار فعلی تهران و اعضای کنونی شورای شهر آنقدر از آن شاکی بودند کمتر از گذشته به چشم بیاید اما این اتفاق به شکل ملموس نیفتاده و برج هایی که برخلاف قواعد شهرسازی چپ و راست در شهر قد می کشند نشان از آن دارد که آب به همان جوی سابق می رود.

مطالب مهم مرتبط را بخوانید:

شهر فروشی در منطقه 22

راز آسمان پایتخت

فرید قدیری کارشناس حوزه مسکن در یادداشتی که روزنامه دنیای اقتصاد آن را منتشر کرده انتقادات درستی در این زمینه مطرح کرده و نوشته است؛ماشین «ساخت وسازهای ممنوعه» در تهران به جای آنکه در دوره «مدیران شهری منتقد شهرفروشی» متوقف شود همچنان در حال حرکت است.

وی در بخش دیگری از این یادداشت ادامه برج‌سازی‌ها در منطقه ۲۲ تهران» را مورد انتقاد قرار داده و نوشته است؛ منطقه 22 منطقه‌ای است که پیش از این، گفته می‌شد «برج‌های قبلی ساخته شده هم اشتباهی احداث شده‌اند و این نقطه قرار بود منطقه گردشگری مجموعه شهری تهران شود». نکته قابل تامل آنکه، در دوره قبلی مدیریت شهری، شورای عالی شهرسازی و معماری در نامه‌ای به استانداری تهران و شهرداری، دستور توقف برج‌سازی در منطقه ۲۲ را صادر کرد، اما برج‌سازی در آن منطقه ادامه دارد.

ساخت ابرمجتمع پزشکی در شمال تهران به جای فضای سبز

وی در میان مثال های تخلف های بارز و عیان ساخت و ساز در تهران به مورد دیگری نیز اشاره کرده و نوشته است؛ یک ابرمجتمع پزشکی در شمال پایتخت در حال احداث است که آن محله جزو «کاربری تثبیت‌شده» محسوب می‌شود و براساس ضوابط طرح تفصیلی عامه‌فهم،‌ امکان بیمارستان‌سازی در آن وجود نداشت بلکه،‌ برای آنجا فضای‌سبز تعریف شده بود!

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز