برای خرید بیمه بدنه خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگرچه بیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث جزو بیمه‌های اجباری برای خوردو نیست، اما خرید آن به خصوص برای خودروهای لوکس ضروری به نظر می‌رسد. بیمه بدنه دارای پوشش‌های متنوعی برای جبران خسارت‌ به خودرو است و با قانون جدید بیمه شخص ثالث به عنوان بیمه تکمیلی در تصادفات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی پوشش‌های بیمه بدنه و ارائه نکاتی برای خرید این بیمه نامه پرداخته است.

پوشش‌های بیمه بدنه

بیمه بدنه شامل پوشش‌های خاصی برای جبران خسارات وارده به خودرو می‌شود. به همین دلیل در زمان خرید این بیمه نامه باید دقت کافی در انتخاب این پوشش‌ها داشته باشید.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل سقوط، واژگونی، آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه، تصادف، سرقت، خسارت در زمان انتقال خودرو و خسارت‌های مربوط به باتری و لاستیک‌ها می‌شود. در کنار پوشش‌های اصلی، پوشش‌های فرعی نیز در زمان خرید بیمه نامه قابل انتخاب هستند. از آن جمله می‌توان به پوشش نوسانات قیمتی، پوشش افت قیمت، پوشش بلایای طبیعی، پوشش توقف در پارکینگ و اتوکار، پوشش پاشش اسید و مواد شیمیایی و چندین پوشش دیگر اشاره کرد.

می‌توان گفت، در صورت انتخاب کامل پوشش‌های فرعی، خودروی شما در مقابل تمامی حوادثی که پتانسیل خسارت دارند، بیمه می‌شود.

راز آسمان پایتخت

بیمه تکمیلی در کنار بیمه شخص ثالث

با توجه به تقسیم بندی خودروها به خودروهای متعارف و نامتعارف (لوکس) در بیمه نامه شخص ثالث، خسارت وارد شده به خودروی لوکس بر اساس خودروی متعارف تعریف شده در هر سال پرداخت می‌شود و مابقی خسارت به خودروی لوکس باید از محل بیمه بدنه آن خودرو تامین شود. در صورت نداشتن بیمه بدنه ممکن است این خسارت‌ها هزینه هنگفتی را به صاحب خودرو وارد کند.

به همین دلیلی توصیه می‌شود که در هنگان خرید بیمه بدنه به این پوشش‌های بیمه نامه اهمیت ویژه‌ای داده شود تا در زمان درخواست خسارت، مشکلی از بابت ناقص بودن پوشش‌ها نداشته باشید.

بیشتر بخوانید:

صداقت و عدم اظهارات خلاف واقع

اگرچه بیمه بدنه جزو بیمه ‌نامه‌های دارای بازدید است و قبل از خرید بیمه نامه، خودرو باید توسط کارشناسان بیمه بازدید شود، اما اظهارات خلاف واقع شما در زمان عقد قرارداد بیمه‌ای در زمان دریافت خسارت می‌تواند باعث مشکلاتی شود. برای نمونه در صورت ثابت شدن اظهارات خلاف واقع از وضعیت خوردو، تمام یا یخشی از خسارت غیر قابل پرداخت خواهد بود.

عدم پرداخت خسارت در حوادث عمدی

قرارداد بیمه بدنه به صورتی بسته می‌شود که راننده یا مالک خودرو مسئول پیشگیری از خسارت به مورد بیمه باشد. در واقع اگر کارشناس بیمه تشخیص بدهد که خسارت به دلیل سهل‌انگاری راننده صورت گرفته و یا عمدی در بروز خسارت وجود داشته است، شرکت بیمه می‌تواند از پرداخت خسارت سر باز بزند.

همچنین در صورتی که مالک خودرو با قبول مسئولیت یک دوره بیمه نامه را بدون خسارت به پایان برساند، شامل تخفیف در زمان تمدید دوره جدید می‌شود. این تخفیف قابل توجه، پلکانی محاسبه می‌شود و به ازای یک سال عدم خسارت، 25 درصد و به ازای 4 سال نداشتن خسارت، 60 درصد تخفیف شامل حال مالک خودرو می‌شود.

اعلام اطلاعات صحیح درباره کاربری خودرو

هزینه بیمه بدنه بر اساس اظهارات راننده و کاربری خودرو تعیین می‌شود. برخی از کاربری‌های خودرو مانند جابجایی مسافر می‌تواند خسارات بیشتری را تحمیل کند و طبیعی است که هزینه بیمه نامه را بالاتر ببرد.

بر اساس قرارداد بیمه بدنه، اگر اطلاعات در مورد کاربری خودرو یا هر عاملی که خطرات را تشدید می‌کند تغییر پیدا کند، باید توسط مالک خودرو به شرکت بیمه اطلاع داده شود. سهل انگاری یا پنهان‌کاری در این زمینه باعث عدم جبران خسارت خواهد شد.

انتهای پیام

مرتبط با : بیمه بازار
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز