بیمه نامه های ضروری برای تعمیرکاران خودرو

تعمیر خودرو جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود و مراکز تعمیر خودرو در معرض خطرهای جدی همچون آتش سوزی، انفجار و آسیب به کارکنان به دلایلی چون لیز خوردن و افتادن و برخورد با وسایل سنگین هستند. به همین دلیل استفاده از بیمه نامه‌های مختلف برای پوشش خطرات احتمالی و جبران خسارت‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

برای دیدن بهترین ایده های هدیه روز مرد اینجا کلیک کنید.

کاماپرس در این گزارش بیمه نامه‌ های ضروری برای تعمیرکاران خودرو را معرفی کرده است.

خطرات در کمین مراکز تعمیر خودرو

مراکز تعمیر خودرو جزو مراکز پرخطر محسوب می‌شوند. از جمله مهم‌ترین خطرات موجود در تعمیرگاه‌ها، خطر آتش سوزی و انفجار است. وسایل آتش‌زا به وفور در این مراکز استفاده می‌شوند و هرگونه بی‌احتیاطی می‌تواند در نهایت به انفجار بینجامد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

همچنین سطح این مراکز به دلیل نشت روغن، می‌تواند لغزنده باشد و افتادن یکی از خطرات اصلی است که کارکنان و مشتریان را تهدید می‌کند. افتادن وسایل سنگین نیز در این مراکز به وفور اتفاق می‌افتد و باعث آسیب‌های بدنی به کارکنان می‌شود.

خطراتی مانند قطع عضو در اثر استفاده نادرست از ابزار و نداشتن کفش ایمنی، پوشش و ابزار کار مناسب نیز در تعمیرگاه‌ها تهدید کننده است.

بیمه مسئولیت تعمیرکاران خوردو

بیمه مسئولیت تعمیرکاران خودرو، اولین و اصلی‌ترین بیمه نامه‌ای است که باید توسط مراکز تعمیر خودرو تهیه شود. این بیمه نامه می‌تواند دو نوع از خسارت‌ها را پوشش دهد که شامل بیمه مسئولیت در قبال مشتریان و بیمه مسئولیت در قابل کارکنان می‌شود.

بیمه مسئولیت در قابل مشتریان، خسارت‌های احتمالی برای مراجعین و مشتریان را تحت پوشش در می‌آورد. به طوریکه هزینه‌های هرگونه آسیب به افراد غیر از جمله هزینه‌های درمان و دیه آن‌ها توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد.

کارکنان مراکز تعمیر خودرو نیز بیشتر از مشتریان در معرض خطرهای دائمی هستند و بخش دوم این بیمه نامه، خطرات و خسارت‌های وارد شده به کارکنان را جبران خواهد کرد. این خسارت‌ها نیز می‌تواند شامل دیه، هزینه‌های پزشکی و جبران خسارت‌هایی باشد که باعث از کار افتادگی می‌شود.

در حالت کلی، این بیمه نامه خیال کارفرما و مالک مرکز تعمیر خودرو را از هزینه‌های بسیار زیاد ناشی از اتفاقات احتمالی راحت خواهد کرد و به کاهش استرس در محیط کار می‌انجامد.

بیمه نامه آتش سوزی

مراکز تعمیر خودرو در حد زیادی در معرض خطر آتش سوزی و انفجار قرار دارند. استفاده دائمی از بنزین و سایر مایعات آتش‌زا در این مراکز این خطر را افزایش می‌دهد. هرگونه آتش سوزی در یک تعمیرگاه نه فقط می‌تواند به خوردوهای موجود آسیب بزند، بلکه ممکن است باعث خسارات مالی و جانی به کارکنان، مراجعین و همسایه‌ها نیز شود. بر اساس قانون، جبران همه این خسارت‌ها که ممکن است رقم هنگفتی شود، بر عهده مدیر تعمیرگاه است و شرکت‌های بیمه تلاش می‌کنند تا با بیمه‌هایی چون بیمه آتش سوزی این ریسک را منتقل کنند.

بیمه آتش سوزی علاوه بر خطر آتش‌سوزی، خطراتی چون انفجار، بلایای طبیعی و خسارت به سایرین از جمله همسایگان را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد و معمولا با هزینه اندک سالانه قابل خریداری است. در زمان خرید این بیمه‌نامه مطمئن باشید که پوشش‌های کامل از جمله پوشش مسئولیت در قبال اشخاص ثالث را نیز خریداری کرده باشید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز