بالاخره شاخص کل بورس 1.5 میلیونی شد

تور لحظه آخری-کاماپرس

امروز شاخص کل بورس با رشد 19 هزار و 197 واحدی که داشت، بالاخره کانال یک میلیون و 500 هزار واحد را شکست داد. عده‌ای دلیل این میزان از رشد شاخص کل را در وقوع تعطیلات سراسری کشور می‌دانند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 5 هزار و 626 واحدی که در مقایسه با روز قبل داشته، روی پله 428 هزار و 315 واحدی قرار گرفت. امروز بیشتر نمادهای بازار بورس سبزپوش بودند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورسی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اکثر تقاضای امروز بازار بورس در گروه خودرویی‌ها دیده شد. طی معاملات بورسی امروز، سرمایه گذاری‌ها با عرضه بیشتری مواجه شدند. یک میلیون و 346 هزار و 55 معامله به ارزش 287 هزار و 55 میلیارد ریال در بازار بورس امروز صورت گرفت. به طور کلی معاملات امروز بازار بورس به مقدار 13.37 میلیارد سهم، حجم خورد. اثرگذارترین نمادهای در شاخص‌ کل «شستا»، «فارس» و «شپنا» بودند.

نمادهای «خزر»، «تاصیکو» و «لپارس» بیشترین افزایش قیمت پایانی را در جریان معاملات امروز بازار بورس داشتند. امروز شاخص فلزات اساسی هم رشد چشمگیری داشته و به میزان یک میلیون و 180 هزار و 99 واحد دست پیدا کرد. سپس بخش‌های شیمیایی، فرآورده نفتی و دارویی با ارزش معاملاتی 5 هزار و 790 میلیارد، 5 هزار و 700 میلیارد و 3 هزار و 830 میلیارد ریالی، برترین‌ گروه‌های امروز بازار بورس بودند.

راز آسمان پایتخت

جریان رشد پرسرعت بورس ادامه دارد

به گفته محمدمبین شفیعی، طی روز جاری در بازار سهام از شدت عرضه‌ها کم شده و با توجه به تعطیلی‌ها پیش‌رو، تمایل به نگهداری از سهم‌ها افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل روند صعودی بازار سرعت گرفت و انگیزه‌ها در آن افزایشی شد.

در واقع شرایط به گونه‌ای رقم خورد که افراد نیازمند نقدینگی هم تمایلی برای فروش سهام خود در بازار نداشتند. همین مسئله باعث بالا رفتن قیمت در همه بازارها شده و تا روی کارآمدن وزرای اقتصادی دولت جدید هم ادامه پیدا خواهد کرد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بالاخره شاخص کل بورس 1.5 میلیونی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز