بازدهی 50 درصدی بورس تا پایان سال جاری

شاخص کل بورس امروز هم کاهشی بود و با افت 4 هزار و 835 واحدی که داشت به محدوده یک میلیون و 386 هزار و 400 واحدی سقوط کرد. با وجود  ادامه دار شدن افت شاخص کل، برخی کارشناسان معتقدند بازار تا پایان سال بازدهی 20 تا 50 درصدی خواهد داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بازار در آخرین روز از تابستان سال 1400 شرایط خوبی نداشت و پرونده کاری امروز آن در مجموع با بازدهی منفی بسته شد. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش 6 هزار و 23 واحدی که داشت، روی پله 415 هزار و 495 واحدی ایستاد.

ارزش کل معاملات امروز بازار بورس 143 هزار و 630 میلیارد ریال شد که نسبت به روز گذشته 34 درصد کاهش داشت. همچنین ارزش معاملات خرد هم با افت 20 درصدی در مقایسه با روز کاری قبل، به میزان 88 هزار و 680 میلیارد ریال رسید. اما امروز اغلب سهامداران پالایشی شرایط خوبی را سپری کردند، زیرا قیمت بیشتر نمادهای این گروه افزایشی شد.

راز آسمان پایتخت

به گفته محمد آزاد، کارشناس بازار سرمایه، بازار به شرط انتخاب درست سهامداران در خرید سهام، به بازدهی 50 درصدی هم دست پیدا خواهد کرد. به هر حال بازار همواره با ریسک و ابهاماتی همراه است و قاعدتا این مسائل معاملات آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با توجه به اینکه وجود ریسک و نوسان در بازار سهام جزو ماهیت این بازار محسوب می‌شود، بنابراین سهامداران نباید نگران وجود چنین موضوعی باشند.

ردپای مسائل سیاسی در بازار بورس

البته در شرایط کنونی مسائلی مانند نرخ ارز، نرخ تورم و سود بین بانکی همیشه برای بازار بورس مهم بوده و در واقع این مسائل در مسیر حرکتی آن موثر به نظر می‌رسد. این موارد که از دید محمد آزاد ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بورس هستند، با ابهامات و ریسک‌های سیاسی دستخوش تغییرات زیادی می‌شوند و در نتیجه بر دامنه نوسانات بازار بورس هم بسیار اثر می‌گذارند.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز