اپل با 124 میلیارد دلار درآمد در سه ماه همه را شگفت‌زده کرد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شرکت اپل در سه ماه نخست سال 2022، نزدیک به 124 میلیارد دلار فروش را تجربه کرد که این رقم، بسیار بیشتر از پیش‌بینی کارشناسان بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فناوری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس و به نقل از هالیوود ریپورتر، انتظار می‌رود، فروش اپل با مدیریت تیم کوک نزدیک به 118 میلیارد دلار باشد اما اپل در مجموع 123 میلیارد و 900 میلیون دلار را به ثبت رساند که از این مبلغ حدود ۱۹.۵ میلیارد دلار، درآمد خدمات جانبی اپل به مشترکان است.

بیشتر بخوانید:

اما آنچه بیش از همه باعث شد اپل به این عدد دست یابد، عرضه گوشی‌های جدید «آیفون» در فصل تعطیلات بود که با استقبال زیادی مواجه شد ‌و بیش از ۷۱ میلیارد دلار برای این شرکت درآمد داشت.

راز آسمان پایتخت

دومین عامل مهم درآمدزایی شرکت اپل، سرویس‌هایی مانند «اپل استور»، «اپل میوزیک»، «اپل تی‌وی پلاس»، و «آی‌کلاود»، به شمار می‌روند. با وجود اینکه این شرکت جزئیات دقیقی از چگونگی کسب درآمد یا تعداد مشترکان جدید در هر بخش را ارائه نکرد، لوکا ماستری مدیر مالی اپل در جریان ارائه گزارش مالی این شرکت گفت که سرویس‌های اپل در مجموع ۷۵۸ میلیون مشترک دارد که نسبت به ۷۴۵ میلیون مشترک در سه ماهه دوره گذشته، افزایش داشته است.

اپل در سه ماهه مالی قبلی، ۸۳.۴ میلیارد دلار درآمد داشت که حدود ۶۵ میلیارد دلار آن از فروش بود که باز هم به گوشی‌های آیفون مرتبط بود. در این دوره، خدمات اپل تقریبا ۱۸.۳ میلیارد دلار از درآمد شرکت را تشکیل می‌داد.

مدیرعامل اپل همچنین در جریان ارائه گزارش مالی عنوان کرد که تاخیر زنجیره تامین به شرایط پاندمی مربوط است و شرکت را دچار چالش کرده است، این چالش‌ها بیشتر گریبان‌گیر تولید آی‌پد شده‌اند. با این‌ حال اپل بهترین عملکرد مالی سه ماهه خود‌ را در تاریخ ثبت کرده است.

گفتنی است که شرکت اپل، برنامه‌های مفصلی را برای گسترش شبکه پخش اینترنتی خود «اپل ‌تی‌وی پلاس» دارد و در هفته‌های اخیر چندین قرارداد هنگفت تجاری با استودیوها و شرکت‌های بزرگ هنری برای تولید فیلم، سریال، و برنامه‌های سرگرم‌کننده امضا کرده است.

مرتبط با : اپل
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز