ارتقا بهترین جت جنگنده جهان برای مقابله با چین

جنگنده رادارگریز آمریکایی لاکهید مارتین راپتور اف-۲۲ همزمان با نزدیک شدن به سومین دهه خدمت در جهت مقابله با چین ارتقاء اساسی پیدا کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از تلگراف، اف-۲۲ از هر نظر به‌عنوان قدرتمندترین و پیچیده‌ترین جنگنده جهان درنظر گرفته می‌شود، با این‌حال از نواقص مصون نیست.

بیشتر بخوانید:

نیروی هوایی ایالات متحده پیش از اینکه این نقاط ضعف جنگنده محبوبش را به سوی نابودی کامل سوق دهد، میلیاردها دلار برای پیشرفت آن هزینه می‌کند.

راز آسمان پایتخت

این جایگزینی نشان می‌دهد جنگ‌های آینده ایالات متحده احتمالا بر فراز اقیانوس آرام غربی و کشورهایی نظیر چین و تایوان اتفاق خواهد افتاد.

نسخه ارتقا یافته این جت برای همراهی با ارتش ایالات متحده بایستی از قابلیت‌ رادارگریزی فراتر رفته و برد آن نیز دو برابر شود.

اجرای چنین عملیاتی احتمالا تا سال ۲۰۳۰ زمان خواهد برد و سالانه بیش از ۵ میلیارد دلار بودجه را به خود اختصاص خواهد داد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

22 دیدگاه برای “ارتقا بهترین جت جنگنده جهان برای مقابله با چین

    • حسین گفته:

      ملاک فقط میدان جنگ حتی ممکن است هر دو کشور جنگنده های جدیدشان آشغال باشد و جنگنده کشور سومی بهترین باشد حتی ممکن است جنگنده های قدیمی ایران با توجه به سامانه جنگ الکترونیک و سامانه های پدافندی بومی که داریم از آن ها بهتر عمل کند چون جنگنده بدون کمک پدافند و سامانه های جنگ الکترونیک کاری ازش بر نمی آید جنگ اوکراین این را نشان داد که جنگنده قدیمی با کمک پدافند قوی بهتر از جنگنده مدرن می تواند عمل کند مخصوصا تو کار های دفاعی، ولی تو کارهای هجومی پهپاد با هزینه کمتر بهتر از جنگنده عمل می کند.

  1. حسین ارومیه گفته:

    درمیدان جنگ معلوم میشه هنوزماندیدیم آیا اف 22قویتریابه گفته امریکایهابزرگش کردن هرتسلیحاتی که امریکاتولیدمیکنه قبول کنیم نیمش به هالیودی برمیگرددهرجنگنده ای که مانوردهی خوبی داردقبول کنیم درمیدان جنگ هم حرفی برای گفتن داردمانده به خلبان درطول تاریخ جنگهابهترین خلبانان مال ایران چون هشت سال جنگ ایران عراق ثابت شده درتاریخ ماندگارشد

  2. محمود رضا محاسب کریم لو گفته:

    نگاه به چین بهتر از نگاه به روس است ، روسیه که چند تکه شد هر تکه از آن الان قدرتی است که در کنار روسیه نیست ، مثل قزاقستان ، اکراین ، آذرباییجان ، ولی چین یکپارچه است و
    از روسیه هم نه حمایت میکند و نه پیروی ، مغز چینی ها نیز از روسها پرتر و برتر است .
    ما اگر تماما به طرف چین برویم روس به ما ضربه میزند ، اگر به طرف روس برویم چین را
    ازدست میدهیم ، هیچ وقت اتحاد چین و ایران و روسیه پایدار نخواهد ماند ، پس اگر نیم نگاهی به آمریکا داشته باشیم که داریم و چین را هم برای خود نگه داریم پیروزیم ، هرگز چین با آمریکا در نمی افتد چون آمریکا بازاری بزرگ برای اوست . وسلام

  3. یه ایرانی گفته:

    این در حالیه که زمانی نیروی هوایی آمریکا در جنگ کره مجهز به ناوگان اسپید فایر بود و چین اون موقع با بیل تو جنگ میکرد و گلوله برای شلیک نداشت اما الان آمریکا باید خدشو پاره کنه که از تسلیحات چین عقب نیافته.

  4. محمد چهاردولی گفته:

    یه زمانی حرف تسلیحات غربی خریدار داشت ولی الان چین با وجود جت j20 و روسیه هم با وجودِ سوخو57 کولاک کردن پیشرفت تکنولوژی دیگه جهانی شده,ضمناً الان بهتر از جت های جنگنده با خرجهای سرسام آوری که دارن پهباد های بدون سرنشینِ پیشرفته عرصه جت های جنگی رو به زانو درآورده کشورها دیگه دنبال خرج کردن واسه جنگنده های میلیون دلاری هزینه نمیکنن تا وقتی پهبادها دارن همون رضایت رو تو میادین جنگی با هزینه خیلی کمتر کارِ جت ها رو با نداشتن تلفات انسانی(بدون خلبان)انجام میدن.

    • علی گفته:

      جی بیست و سوخو ۵۷ حتی یک سوم اف ۲۲ رپتور قابلیت پنهانکاری ندارند حالا بماند امکانات دیگری مثل سنسورها و گیتهای جنکال پیشرفته تر اف ۲۲ و ۳۵ و همینطور در تعداد جنگنده های نسل پنجمی که چین و روسیه روی هم چهل تا جنگنده از اینوع بیشتر ندارند اما تنها اف۳۵ بیشتر از هزار فروند تولید شده سطح مقطع راداری اف ۲۲ تنها ۵ میلیمتر مربع هست که در مقایسه با رقبای شرقیش بسیار کمتره

  5. محمد رحمانی گفته:

    با سلام به همه مردم ایران زمین تلاش برای رسیدن به قله‌(ا‌‌‌ینو مطلب همه بیان میکنن )حرف من بسوی اونایی هست که میتوانند اقدام کنند ساختن ایران در همه زمینه ها امکان پذیر است یک نمونه عرض می کنم ساختن جاده های کشور کار سخت و دشوار است نه آسان است چرا درست نمی شود چرا از رشت تا لنگرود بالای چهل مکان سرعت گیر درست می کنند اما هیچ وقت تصمیم نمی گیرند جاده را درست کنند ایران نیاز به چند نفر آدم دارای مغز متفکر وطن دوست( آدمهایی دلشون برای ملت ایران بسوزه ) کشور ما میلیونها اتومبیل خوب داره اما جاده نداره یعنی مسوولان کشور نمی بینن تعطیلات عید ده روز نشده هزار نفر آدم جان میدن بخاطر خرابی جاده اگر خودشان نمیفهمن مردم هم می‌فهمن دلیل آنرا هم میدانند اینجانب به آن مسولان که بودجه کشور را تقسیم می کنند سهم جاده های کشور را فراموش نکنید ناگفته نماند که شما وقتی از این مسیر عبور می کنید حتما اتومبیلتان شاسی بلند و دارای کمک‌های جدید هست؟ که نه سرعت گیر نه خرابی جاده رانشان نمی دهد؟ درضمن خواهش میکنم توضیح دهید چند هزار نفر دیگر باید بمیرند تا قبول کنید جاده ها باید درست بش؟؟؟

  6. علی گفته:

    باید پذیرفت روسیه خیلی قویه تسلیحاتی عالیه جنگ اکراین کامل نشون داد.
    ارز اون طرف آمریکا هیچی نیست مثل جنگ عراق

  7. حسین صیرفیان گفته:

    باید جوانان کاری کنندو مردم هم از انان در استفاده از تولیدجوانان حمایت کنند مثل سیستم آبسوز کردن خودرو فقط باید هزینه چنین اختراعات را خیلی بیشتر کاهش و عمومی کنند اصلا جوانان نباید امید به مسولین ببندندباید کاری کنند تا آنها مجبور شوندایتفاده کنند

    • داود گفته:

      خودروی آبسوز اختراع ایران نیست، خیلی وقته ساخته شده ولی چون آب از بنزین با ارزش تره نمیشه استفاده کرد ، بهتره از آب و تجهیزات برای تولید برق استفاده بشه و خودرو ها برقی بشن. اینه فرق دیگاه مدیران ایران و غرب

  8. امیرعلی گفته:

    روسیه در جنگ حدود سه ساله با یکی از کشورهای اقماری سابق خود یعنی اکراین مثل خر تو گل مانده در حالیکه اکراین با سلاح های نسل دهه 1980 غربی مقابل روسیه ایستاده است یعنی حتی آف 16 را هم هنوز به اکراین نداده چون هدف غرب بردن جنگ توسط اکراین نیست بلکه طولانی تر کردن جنگ منجر به تضعیف اقتصاد و زیرساخت های روسیه خواهد شد و تحریم های روسیه همان بلایی که باعث عقب ماندگی ما در منطقه شد را بدنبال خواهد داشت لذا جنگ افزارهای غربی به مراتب کارآمدتر از روسیه و چین هستند و علت آن هم تولید دانش فنی و مهندسی در غرب و سرمایه گذاری های سنگین در بخش های تحقیق و توسعه می باشد لذا چین اغلب کپی کار بوده و بشدت به دانش غرب محتاج می باشد.

  9. Parviz گفته:

    آمریکا رفته سمت دي وانه ها ، دي وانه شد . حالا هذیان میگه . با هواپیما میخواد بره به جنگ چین . تو خودت تکنولوژی دادی به چین . پشیمان شدی ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز