احمدی نژاد : یکی از جزایر ایران به چین واگذار می‌شود

تور لحظه آخری-کاماپرس

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت نهم و دهم ایران، در دیدار با جمعی از مردم قزوین ادعا کرده که طی قرارداد 25 ساله ایران و چین، قرار است یکی از جزایر ایران به این کشور واگذار شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، احمدی‌نژاد مدعی است که براساس قرارداد 25 ساله ایران و چین، قرار است واگذاری یکی از جزیره‌های ایران، حضور نیروهای نظامی چینی در خاک کشور و همچنین انتقال مالکیت برخی نقاط ایران به چین اتفاق بیفتاد. این قرارداد فاجعه بار دیگر به صحن علنی مجلس برای تصویب هم نرسیده و کلیت قرارداد مذکور خلاف قانون اساسی به نظر می‌رسد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

این ادعا در حالی مطرح شده که قبلا نیز همین موضوع تکرار شده بود. در این خصوص محمود احمدی‌بیغش، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم شازند، اعلام کرده بود که مسئله واگذاری یکی از جزایر ایران به هیچ وجه در قرارداد 25 ساله مطرح نبوده و این موضوع از اساس کذب است.

تحقیق مجلس قبلی درباره شایعه واگذاری یکی از جزایر ایران

سال گذشته هم که این موضوع مطرح شده بود؛ احمدی تاکید کرد که مجددا این مسئله مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته و مسئله واگذاری یکی از جزایر ایران در این قرارداد مطرح نبوده است.

این عضو سابق مجلس سال گذشته بیان کرده بود که اگر چنین قراردادی امضا شده باشد باید به تصویب مجلس وقت برسد. چون قانون اساسی وظیفه بررسی قراردادها و معاهدات بین المللی را برعهده قوه مقننه گذاشته است.

وی اعلام کرده بود که مجلس بر اساس وظیفه‌ای که به ایشان محول شده، معاهدات بین المللی را بررسی می‌کند. در این میان اگر قراردادهایی مخل منافع کشور باشد را رد کرده و قراردادهای دارای منفعت را مورد تایید قرار می‌دهد. این روزها بار دیگر احمدی‌نژاد حاشیه واگذاری یکی از جزایر ایران را به چین مطرح کرده و هنوز مجلس و دیگر صاحبنظران کشور نسبت به آن واکنشی نشان نداده‌اند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “احمدی نژاد : یکی از جزایر ایران به چین واگذار می‌شود

  1. حاجیان گفته:

    مردم دوست دارند موضوع شفاف باشد بعید نیست شما مسئولین مذاکره کننده سرزمین مادری را فروخته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز