آشنایی با فعالیت های پیمانکاری استخراج معادن

پیمانکاری استخراج معادن
تورهای مسافرتی لحظه آخر

استخراج معادن به فرآیند پس از حفاری در معدن‌کاری گفته می‌شود که با برداشت مواد معدنی همراه است. در این فرآیند، مواد معدنی مورد نظر با کمترین میزان سنگ‌های زائد از پوسته زمین استخراج می‌شود. پیمانکاران استخراج معادن نیز در این پروسه افرادی هستند که در زمینه اکتشاف، حفاری معدن، حمل و نقل و همچنین بهره‌برداری از مواد غیر زنده پوسته زمین فعالیت می‌کنند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی تاریخچه و پیمانکاری استخراج معادن و همچنین نحوه اخذ رتبه کاوش‌های زمینی ‌پرداخته است.

تاریخچه استخراج معادن

نخستین عملیات استخراج معادن حدود 3400 سال پیش از میلاد توسط مصریان برای بهره‌برداری سنگ فیروزه انجام شد. پس از آن، عملیات‌های مختلف معدن‌کاری برای استخراج فلزاتی مانند طلا، نقره، آهن، سرب و امثال آن در نقاط مختلف جهان صورت گرفت. در گذشته، معدن‌کاران از روش‌های ابتدایی مانند استفاده از استخوان، چوب، سنگ و آتش‌افروزی برای استخراج معادن استفاده می‌کردند. برخی از این روش‌ها مانند آتش‌افروزی و خرد کردن سنگ‌ها تا اواسط قرن ۱۹ نیز ادامه داشت، اما با گذر زمان، اختراع باروت و مواد منفجره انقلابی بزرگ در استخراج معادن ایجاد کرد. پس از اختراع دینامیت توسط نوبل، روش‌هایی مانند انفجار دینامیت توسط معدن‌کاران برای استخراج مواد معدنی رواج پیدا کرد و اینگونه پیشرفت چشمگیری در صنعت معدن‌کاری حاصل شد. به طور کلی فرآیند معدن‌کاری را می‌توان به پنج مرحله عملیات جست‌وجو، اکتشاف معدن، عملیات آماده سازی، استخراج معدن و بازسازی و احیای آن تقسیم کرد که هر کدام از آن‌ها نیز مراحل خاص خود را دارد.

پیمانکاری استخراج معادن

آشنایی با پیمانکاری استخراج معادن و اخذ رتبه کاوش‌های زمینی

پیمانکاری استخراج معادن برای افرادی است که در زمینه اکتشاف، حفاری معدن، حمل و نقل و همچنین بهره‌برداری از مواد غیر زنده در پوسته زمین فعالیت می‌کنند. اغلب تمامی پیمانکاران استخراج معدن برای پذیرش در مناقصه‌ها اقدام به اخذ رتبه بالاتر در زمینه کاری خود می‌کنند و به همین دلیل اخذ رتبه پیمانکاری استخراج معادن و کاوش‌های زمینی نیازمند طی کردن مراحلی است که فرد یا شرکت پیمانکار باید آن را انجام دهد. به عبارت دیگر اخذ رتبه پیمانکاری استخراج معادن، موضوع فعالیت شرکت‌هایی است که در زمینه اکتشاف و استخراج مواد معدنی، اجرا و فناوری آن‌ها، نقشه برداری و توپوگرافی، زمین شناسی، ژئوالکترونیک، ژئوفیزیک، ژئوشیمی، آزمایش‌های فنی و مهندسی، مکانیک سنگ، رسوب‌شناسی، تشخیص مواد و مواردی از این دست فعالیت می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

یک شرکت پیمانکاری استخراج معادن برای اخذ رتبه بالاتر در حوزه کاری خود باید اقدام به جمع‌آوری مدارک و اطلاعات مهم برای اخذ و ثبت رتبه کند. سوابق شرکت‌های پذیرفته شده برای اخذ رتبه پیمانکاری استخراج معدن به اندازه‌ای دارای اهمیت است که شرکت‌ها باید از هفت سال سابقه بیمه در مهندسان عالی‌ رتبه برخوردار باشند. این ویژگی باعث شده که شرکت‌های پیمانکاری استخراج معادن از مزیت بالاتری نسبت به دیگر رقبا برخوردار شوند.

پیمانکاری استخراج معادن

بررسی مدارک مورد نیاز جهت دریافت پیمانکاری استخراج معادن و نحوه اخذ آن

برای اخذ رتبه پیمانکاری استخراج معادن و کاوش‌های زمینی، شرکت‌های مربوطه باید به سازمان ساجات (سازمان برنامه و بودجه کشور) مراجعه کنند و کپی برابر اصل از صفحه اول اساسنامه، آخرین تغییر آدرس مدیریت شرکت، شماره تلفن، کد اقتصادی، اطلاعات هویتی مدیر عامل شرکت، برگه ثبتی در سامانه مربوطه، مدرک تحصیلی لیسانس برای اعضای اصلی شرکت و فیش بیمه تامین اجتماعی برای مهندسان عالی رتبه را ارائه دهند. معمولا مدارکی که توسط شرکت پیمانکاری استخراج  معادن به سازمان مربوطه ارائه می‌شود، در سامانه ثبت شده و سپس به دبیرخانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال می‌شود. پس از ارسال مدارک، رمز و کد اقتصادی برای شرکت صادر خواهد شد که اغلب بین 20 تا 30 روز کاری از زمان انتشار آن زمان می‌برد.

اخذ پیمانکاری استخراج معادن از «اردیبهشت شرق»

مجموعه اردیبهشت شرق، یک شرکت فعال تولیدی- بازرگانی بوده که در سال 1384 باهدف انجام خدمات بازرگانی و پیمانکاری صنعتی در شهرستان سبزوار تاسیس شد. این شرکت سابقه فعالیت در صنایع و معادن کشور به‌ویژه صنعت فولاد دارد. تمرکز در حوزه بازار سنگ  معدنی کرومیت، خرده فروشی فروآلیاژها و فولاد آلیاژی از مهم‌ترین حوزه‌های کاری این مجموعه است. دفتر مرکزی این مجموعه در سبزوار، خیابان انقلاب، تقاطع داورزنی، پلاک 375 و دفتر مشهد آن در بلوار وکیل آباد، هفت تیر، گلشن 3، پلاک 4، واحد 7 واقع شده است.

علاقه‌مندان برای ارتباط با کارشناسان شرکت می‌توانند با شماره تلفن‌های 05170082444 و 05170092444 تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی https://ostco.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : اردیبهشت شرق
آهن رویال
رایانه کمک
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز