کاهش نرخ سکه تحت تاثیر قیمت دلار

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 9 هزار و 200 تومان بالا رفت و در محدوده 1 میلیون و 315 هزار و 700 تومانی قرار گرفت. اما نرخ سکه در مقایسه با دیروز 102 هزار تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 14 میلیون و 173 هزار تومان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نرخ اونس نسبت به روز قبل 0.72 درصد بالا رفته و به مرز هزار و 676 دلاری رسیده است. اما گروهی به این رشد قیمتی خوشبین نیستند و معتقدند با توجه به افزایش نرخ بهره، امکان کاهش قیمتی این فلزگرانبها امکان پذیر است. با این حال بازار سکه بیشتر به نرخ دلار توجه داشت و همین امر سبب شد تا قیمت انواع این فلزگرانبها کاهش پیدا کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

دیدگاه تحلیلگران درباره نرخ سکه

هم اکنون نرخ نیم سکه نسبت به روز قبل 0.62 درصد کم شده و به مرز 7 میلیون و 950 هزار تومان رسیده است. قیمت ربع سکه نیز در مقایسه با روز گذشته 60 هزار تومان کم شده و در محدوده 4 میلیون و 940 هزار تومانی قرار دارد. نرخ سکه گرمی نیز نسبت به دیروز 10 هزار تومان کم شده و با نرخ 2 میلیون و 940 هزار تومانی معامله می‌شود.

از دیدگاه تحلیلگران فنی، قیمت سکه با از دست دادن مرز حساس 14 میلیون و 200 هزار تومانی، احتمالا کاهش بیشتر پیدا خواهد کرد. به باور این گروه، در صورتی که قیمت سکه پایین کانال 14 میلیون و 200 هزار تومانی باقی بماند، امکان عقب نشینی آن تا مرز 13 میلیون و 800 هزار تومانی دور از انتظار نخواهد بود. امروز ارزش ذاتی سکه به مرز 12 میلیون و 434 هزار تومان رسید. با توجه به قیمت معاملاتی این فلزگرانبها، حباب آن در محدوده 13 درصدی قرار گرفت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز