چرا نرخ سکه و طلا بر خلاف قیمت دلار نزولی شد؟

لست سکند

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به سه روز قبل 9 هزار و 700 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 316 هزار و 400 تومان رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با پنج شنبه قبل 0.19 درصد کم شد و در محدوده 14 میلیون و 439 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود رشد نرخ دلار و اونس، اما قیمت طلا و سکه نزولی شد. هم اکنون نرخ اونس نسبت به روز قبل 1.7 درصد افزایش پیدا کرده و به مرز هزار و 676 دلاری رسیده است. در صورتی گاوهایی بازار موفق شوند نرخ اونس را به سمت بالا بکشانند، امکان عبور از مرز هزار و 690 دلاری دور از انتظار نخواهد بود. در حال حاضر طلای جهانی مقاومت هزار و 670 دلاری را در پیش دارد. در صورتی که نرخ طلا بتواند از این محدوده قیمتی عبور کند به مرز هزار و 680 دلاری خواهد رسید.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

رشد نرخ سکه های دیگر بازار

با این وجود امروز قیمت طلا و سکه تمام کم شد. اما نرخ نیم سکه نسبت به سه روز قبل 0.24 درصد بالا رفت و به مرز 8 میلیون و 170 هزار تومانی رسید. قیمت ربع سکه در مقایسه با پنج شنبه گذشته 0.13 درصد افزایش پیدا کرد و 5 میلیون و 157 هزار تومان شد. نرخ سکه گرمی نیز نسبت به سه روز پیش 0.06 درصد بیشتر شد و به مرز 2 میلیون و 972 هزار تومانی رسید.

برخی معتقدند ریزش قیمتی طلای جهانی در روز گذشته، افت قیمتی طلا و سکه تمام را رقم زد. اکنون بهبود شرایط اونس هم به رشد قیمتی این فلزات گرانبها کمک نکرده و هر دوی آن‌ها در محدوده‌های پایین قیمتی قرار دارند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز