وضعیت بورس امروز 10 اردیبهشت 1401 / رشد کند شاخص کل

لست سکند

شاخص کل بورس امروز رشد کم توانی داشت. این شاخص در روز جاری نسبت به سه روز گذشته هزار و 60 واحد افزایش پیدا کرد و به محدوده یک میلیون و 522 هزار و 484 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با چهارشنبه قبل 3 هزار و 488 واحد بالا رفت و در محدوده 415 هزار و 115 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «شپنا»، «حکشتی» و «شبندر» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. ارزش معاملات کل بازار سهام هم در روز جاری به مرز 11 هزرا و 732 میلیارد تومانی رسید. امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 12 میلیارد تومان پول حقیقی به این بخش آمد. در روز جاری 299 نماد رشد قیمتی پیدا کردند و 181 نماد هم با کاهش نرخ مواجه شدند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

هنوز هم وضعیت بازار سرمایه متعادل نیست

با وجود اینکه همچنان جریان ورود سرمایه حقیقی به بورس مثبت است، اما کارشناسان باز هم معتقدند مردم نسبت به بورس بیگانه هستند. در واقع پول حقیقی که به این بازار وارد شده، مربوط به سرمایه گذاران جدیدی نیست و همان فعالان قبلی بازار هستند که نقدینگی جدید به این بخش وارد کرده‌اند. آمار مشارکت در عرضه اولیه به وضوح این مسئله را بیان می‌کند.

مجموع این مسائل نشان دهنده این است افرادی که در سال 1399 پول خود را از بازار بورس خارج کردند، همچنان در بازارهای دیگر فعالیت دارند و سرمایه آن‌ها درگیر بورس نیست.

اثرگذارترین نماد بورسی امروز

امروز نماد شپنا بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشت. این نماد متعلق به شرکت پالایش نفت اصفهان است که در بازار اول، تابلوی اصلی، بورس هم عرضه می‌شود. هم اکنون ارزش بازاری این سهام هم به بیش از هزار هزار میلیارد ریال رسیده است.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز