بورس امروز 6 اردیبهشت ماه 1401/ اعتماد مجدد مردم به بازار سرمایه

لست سکند

شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته 15 هزار و 526 واحد رشد پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 522 هزار و 775 واحد شد. شاخص کل هم وزن هم در مقایسه با دیروز 4 هزار و 796 واحد دیگر بالا رفت و در محدوده 410 هزار و 310 واحدی قرار گرفت. به نظر روند بازگشت اعتماد به بورس کم کم در حال شکل گیری است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در روز جاری، نمادهای «فارس»، «تاپیکو» و «شپنا» بیشترین اثر را روی شاخص کل به جا گذاشتند. پرتراکنش‌ترین نمادهای امروز بورس هم «خساپا»، «شستا» و «خودرو» بودند. امروز نرخ بیشتر نمادهای گروه مواد غذایی و آشامیدنی به همراه سهام مربوط به پالایشی‌ها و بانک‌ها بالا رفت. ارزش معاملات کل بازار سهام هم امروز به 9 هزار و 55 میلیارد تومان رسید.

اخبار مرتبط را بخوانید:

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 160 میلیارد تومان پول به این بخش آمد. بیشترین ورود پول حقیقی روز جاری هم به نماد «خساپا» مربوط می‌شد که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 58 میلیارد تومان اعلام شد. بعد از آن نمادهای «غشهداب» و «ورنا» بیشترین میزان ورود پول حقیقی را داشتند.

راز آسمان پایتخت

در کل امروز 349 نماد بورسی با رشد قیمت مواجه شدند و نرخ 134 نماد هم کاهش پیدا کرد.

پیش بینی وضعیت بازار سرمایه طی روز آینده

به نظر کارشناسان و فعالان بورس، روند صعودی این بازار ادامه دار خواهد بود. در همین خصوص کاویان عبداللهی، کارشناس بازار بورس، به تجارت نیوز اعلام کرده که این بخش در روز آتی هم یک شروع مثبیت خواهد داشت و احتمالا این شرایط برای بازار مذکور ادامه داشته باشد. به نظر اعتماد سرمایه گذاران تا حدودی به بورس برگشته اما سرمایه گذاران با توجه به تحولات پیش آمده باز هم باید محتاطانه رفتار کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز