وضعیت بورس 5 اردیبهشت ماه 1401/ شاخص کل باز هم بالا می رود

در روز جاری شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته 2 هزار و 586 واحد بالا رفت و به مرز یک میلیون و 507 هزار و 301 واحدی رسید. شاخص هم وزن بورس هم در مقایسه با دیروز 3 هزار و 112 واحد رشد کرد و در محدوده 405 هزار و 517 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «فارس»، «تاپیکو» و «فولاد» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. پرتراکنش‌ترین نمادهای امروز هم «خگستر»، «شستا» و «خساپا» بودند. امروز بعد از گذشت سه روز، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 56 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار بورس آمد. بیشترین ورود پول حقیقی هم مربوط به نماد «فزر» بود. بعد از آن نمادهای «فاراک» و «رمپنا» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به صورت کلی در روز جاری 320 نماد با رشد قیمتی مواجه شدند و 161 نماد هم کاهش قیمت پیدا کردند.

شرایط بازار بورس در ماه‌های آینده

به نظر بسیاری از فعالان و کارشناسان بازار سرمایه، این بخش همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. در این خصوص برزو حق شناس، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با تجارت نیوز بیان کرده که به طور کلی بازار سهام در مسیر صعودی قرار دارد. البته ممکن است برخی از مصوبات یا اخبار جدید اقتصادی و … بازار را به صورت موقت در مدار کاهشی قرار دهد.

به اعتقاد حق شناس، در حال حاضر بیشتر سهام بورس در مسیر اصلاحی هستند. اما سقوط بازار از شرایط گله‌ای بیرون آمده و گروه‌های مختلف بورسی به ترتیب اصلاح خواهند شد. مجموع این شرایط و وضعیت کنونی بورس بیانگر این است که روند این بازار طی چند ماه آینده همچنان در مسیر صعودی خواهد بود.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز