بورس امروز 4 اردیبهشت ماه 1401/ بازار سرمایه در نوسان

لست سکند

شاخص بورس همچنان دچار ریزش بوده و مانند هفته گذشته کاهشی است. امروز شاخص کل بورس در مقایسه با چهار روز قبل 7 هزار و 488 واحد کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 504 هزار و 731 واحدی رسید. اما شاخص کل هم وزن نسبت به چهارشنبه قبل 983 واحد رشد کرد و در محدوده 402 هزار و 414 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «فولاد»، «پارسان» و «شتران» بیشترین اثر کاهشی را روی شاخص کل بورس داشتند. پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس هم «خگستر»، «شستا» و «خودرو» بودند. امروز قیمت تمامی سهام‌های مربوط به گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای ریخت و این بخش بازار کاملا به رنگ قرمز درآمد. در روز جاری ارزش معاملات کل بازار سهام هم به 7 هزار و 714 میلیارد تومان رسید.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در روز جاری هم ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 255 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی به سهام «فملی» مربوط می‌شد که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 34 میلیارد تومان بود. بعد از آن هم نمادهای «فولاد» و «بپاس» بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

دیدگاه کارشناسی درباره وضعیت آینده بازار بورس

در خصوص شرایط بورس در روزهای آینده دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد. عده‌ای معتقدند که عرضه اولیه‌ها و انتشار گزارش‌های مالی شرکت‌ها، نقدینگی خوبی را به بازار وارد خواهد کرد، البته برخی افراد هم برخلاف این موضوع تصور می‌کنند. در خصوص شرایط بورس در روزهای آینده، احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گویی که با تجارت نیوز داشته اعلام کرده که احتمالا روند بورس در روز آتی متعادل رو به پایین است. با انتشار گزارش 12 ماهه مالی شرکت‌ها احتمالا نقدینگی‌های بیشتری به بورس وارد خواهد شد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز