همه آنچه باید درباره آهن و فولاد ارفع بدانید

لست سکند

فرآیند تبدیل سنگ آهن به فولاد را صنعت فولاد در بر می‌گیرد که کاربرد فراوانی دارد. هم چنین در بعضی موارد تبدیل آهن به فولاد نیمه تمام یا تولید از طریق بازیافت ضایعات فلز به فولاد، در صنایع فولاد انجام می شود. به هر روی این صنعت نقش مهمی در توسعه جوامع دارد؛ جتی انقلاب صنعتی اروپا بر پایه همین صنعت فولاد شکل گرفت. امروزه شرکت‌ها و کارخانجات بسیاری پدید آمده‌اند و این فرآیند را به انجام می‌رسانند، یکی از آن‌ها شرکت آهن و فولاد ارفع است که در میان کویر ایران، مشغول به فعالیت است. کاماپرس در ادامه به معرفی این شرکت می‌پردازد؛

 آهن و فولاد ارفع کجاست و چه می‌کند؟

شرکت آهن و فولاد ارفع، در سال 1383 به صورت شرکتی سهامی خاص تاسیس شد. کارخانه این شرکت در کیلومتر 25 جاده اردکان به نائین قرار دارد و دفتر مرکزی آن در بلوار آفریقا تهران واقع شده است.

شرکت فولادی ارفع شامل یک واحد احیای مستقیم جهت تبدیل گندله به آهن اسفنجی و دو واحد فولادسازی برای تبدیل آهن اسفنجی به شمش فولاد است. همچنین این شرکت سه پست عظیم برق و چهار پست داخلی در اختیار دارد. ظرفیت تولید و بهره‌برداری این شرکت به میزان سالانه 800 هزارتن آهن اسفنجی و همچنین سالانه 800 هزار تن شمش فولادی است. در حال حاضر نیز، هزار و 300 نفر به طور مستقیم در شرکت آهن و فولاد ارفع مشغول به فعالیت هستند.

مدیریت این شرکت فولادی را از ابتدای اردیبهشت 1400، علی محمدی به عهده گرفت. او پیش از این مدیریت فولاد خوزستان را در کارنامه خود داشت.

راز آسمان پایتخت

تغییر وضعیت حقوقی و حضور در بازار بورس

سال 1392، شرکت فولاد ارفع به سهامی عام، تغییر وضعیت داد و در سازمان بورس اوراق بهادار با نماد ارفع پذیرفته شد. سرمایه این شرکت در بدو تاسیس، مبلغ 5 میلیارد ریال بود که طی چند مرحله به 2 میلیارد و 994 میلیون و 800 هزار سهم رسید.

از سهامداران عمده شرکت ارفع می‌توان به شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت کارخانجات نورد لوله‌یاران، شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران، صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه زرین شهر، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور اشاره کرد، که چادر ملو با 43.69 درصد سهام، بیشترین سهم از این شرکت را در اختیار دارد.

گفتنی است ارزش بازاری سهام آهن و فولاد ارفع در حال حاضر ۱۷۱ هزار و ۶۷۲ میلیارد ریال است.

افتخارات طی 17 سال فعالیت

شرکت آهن و فولاد ارفع در طی سال‌های فعالیتش، گواهینامه‌هایی نیز دریافت کرده است که نشان از عنایت و توجه مدیران و کارکنان این شرکت به سطح کیفی محصولات و رضایت مشتریان، دارد. ارفع در سال 2009 موفق به کسب گواهینامه ایزو 14001 تحت عنوان استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی شد. این شرکت همچنین دارای استانداردهای ایزو 9001 – سیستم مدیریت کیفیت- و استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی است.

مرتبط با : آهن و فولاد ارفع
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز