هشدار جدی درباره قیمت دلار در سال 1403

هشدار جدی درباره قیمت دلار در سال 1403-کاماپرس
ژیوار

رئیس پیشین بانک مرکزی با ارسال توییتی در رابطه با وضعیت اقتصادی کشور و قیمت دلار در سال آینده هشدار داد.

به گزارش کاماپرس، عبدالناصر همتی در این باره نوشت: «با توجه به ناترازی بانک‌ها، بورس نیمه‌جان و روند تورم و نرخ ارز، اصرار بر نرخ بهره ۳۰درصدی، قیمت‌گذاری دستوری و برداشت‌های متعدد از بورس و تداوم اختلاف ۱۷هزارتومانی دلار نیما و بازار، آثار منفی غیرقابل جبرانی بر اقتصاد شکننده کشور خواهد داشت.»

هشدار جدی درباره قیمت دلار در سال 1403-کاماپرس

بررسی نوسان قیمت دلار در دولت سیزدهم

قیمت دلار در یک سال و نیم ابتدایی فعالیت دولت رئیسی رشد ۵۰ درصدی را تجربه کرد. به گونه‌ای که در مرداد ماه 1400 همزمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم قیمت دلار 25 هزار و 600 تومان بود، این رقم در آذر ماه 1401 به 38 هزار و 408 تومان رسید. هم اکنون (شنبه 28 بهمن) و در ماه‌های پایانی سال 1402 و سال سوم فعالیت دولت رئیسی نیز قیمت دلار حدودا 56 هزار تومان است.

قیمت دلار در هفته‌های اخیر و به دنبال تحولات گسترده منطقه‌ای همچون جنگ غزه، با نوسانات و افت و خیز‌های بسیاری رو به رو شد و با رسیدن به قیمت حدودا 56 هزار و 200 تومانی در 8 بهمن رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند. در آغاز بهمن ماه قیمت دلار حدودا 53 هزار و 900 تومان بود، در ادامه قیمت دلار به کانال 54 هزار تومان وارد شد و با افزایش قیمت مجدد، سقف 56 هزار تومان را رقم زد.

دریان سفر امید

هشدار جدی درباره قیمت دلار در سال 1403-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

نرخ تورم طی سه سال اخیر

به نقل از دنیای اقتصاد، در دی ماه سال جاری تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور، ٣٨,٥ درصد بود، به عبارت دیگر، خانوارهای کشور به طور میانگین، ٣٨.٥ درصد بیشتر از دی ماه ١٤٠١ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌­اند. همچنین در دی ماه ١٤٠٢، نرخ تورم سالانه به 43.6 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل، حدود 0.8 واحد درصد کاهش داشته است.

گفتنی است با توجه به آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در سال 1401 نرخ تورم 46.5 درصد، در سال 1400 نرخ تورم 46.2 درصد و در سال 1399 رقم آن 47.1 درصد بوده است.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز