احتمال کاهش قیمت دلار به زیر 54 هزار تومان

احتمال کاهش قیمت دلار به زیر 54 هزار تومان-کاماپرس

روند معاملات دلار طی روز گذشته نشان داد که این ارز هنوز آمادگی کافی برای عبور از کانال ۵۵ هزار تومان به کانال‌های پایین‌تر را ندارد. همچنین معاملات روز شنبه، قدرت کافی برای تثبیت نرخ ارز در محدوده قیمت ۵۴ هزار تومان را نداشت و عدم پیروی بازارهای وابسته مانند طلا نیز این موضوع را تأیید می‌کند.

به گزارش کاماپرس، معاملات فردایی در روز تعطیل یکشنبه نیز نشان داد که گرای بازار بیشتر به سمت افزایش قیمت در کوتاه مدت است و به نظر می‌رسد که فروشندگان هنوز توانایی کاهش قیمت دلار را در روزهای پیش‌رو ندارند.

همچنین، در روز دوشنبه، طلا تصمیم گرفت خلاف جهت قیمت ارز حرکت کند. بر اساس آمار معاملات بازار طلا در تهران، سکه تمام طرح جدید با قیمت ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به کار خود در این روز پایان داد که نسبت به روز شنبه حدود ۹۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

در روز دوشنبه، روند نوسانی معاملات نشان داد که تاثیر اخبار ژئوپلیتیک در بازار به حداقل رسیده و بیشتر، عرضه و تقاضا در بازار ارز بر قیمت اثرگذار بوده است. به عبارت دیگر، تغییرات بیشتر به معاملات سوداگرانه در بازار ارتباط داشته و فعلا دلیل خاصی برای صعود قیمت ارز در بازار دیده نمی‌شود.

بانک مرکزی نیز طی روزهای شنبه و دوشنبه حدود ۵۷۲ میلیون دلار حواله ارز نیمایی تزریق کرده که در کنترل عرضه و تقاضا در بازار بی‌تاثیر نبود. از داده‌های بانک مرکزی نیز مشخص است که حدود ۲۲۰ میلیون دلار از این حواله‌ها در بازار خریدار داشته که یعنی حدود ۳۸ درصد از حواله‌های عرضه شده متقاضی داشته است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

وضعیت و پیش بینی بازار طلا

بازار طلا نیز  همانند روز شنبه از بازار دلار پیروی نکرد و درحالی که قیمت دلار روند صعودی داشته و به نسبت روز شنبه حدود ۴۰۰ تومان رشد داشت، قیمت طلا حرکتی نزولی را ثبت کرده است. طبق آمار معاملاتی روز دوشنبه، سکه تمام طرح جدید با قیمت ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داده که به نسبت روز شنبه با حدود 90 هزار تومان کاهش قیمت رو به رو شده است.

قیمت نیم سکه و ربع سکه همسو با دلار افزایش یافت و به این ترتیب قیمت نیم سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز شنبه به 18 میلیون و 100 هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه نیز نسبت به روز شنبه ۱۴۵هزار تومان افزایش داشت و 11 میلیون و 150 هزار تومان شد. قیمت طلا ۱۸ عیار نیز تغییر ۱۳ هزار تومانی داشته که رشد چشمگیری محسوب نمی‌شود.

به نقل از دنیای اقتصاد، با توجه به آمار معاملات فردایی، انتظار می‌رود که معامله‌گران دلار همچنان به دنبال رشد قیمت باشند و چندان تمایلی برای پایین آوردن قیمت نداشته باشند.

در این شرایط اخبار سیاسی و اقتصادی روزهای آینده هم در جو بازار بی‌تاثیر نخواهد بود. فعلا فضای اقتصادی و سیاسی کشور نشان‌دهنده مخابره شدن اخبار خاصی نیست و در نتیجه این موضوع، احتمالا عرضه و تقاضا تاثیر بیشتری بر تغییرات قیمتی داشته باشد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز