نوسان قیمت دلار در چه جهتی است؟/ قیمت روز 22 آبان

همچنان وضعیت بازار ارز کشور نامساعد است و قیمت دلار بالا و پایین می‌رود. امروز قیمت دلار نسبت به روز گذشته 130 تومان کمتر شد و به مرز 34 هزار و 920 تومانی رسید. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با روز قبل 0.07 درصد بالاتر رفت و در محدوده 29 هزار و 691 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی تحلیلگران  معتقدند نوسان شکل گرفته در بازار ارز تهران پشتوانه ندارد و صرفا براساس هیجان است. این گروه براین باورند که شکاف قیمتی شکل گرفته بین دلار هرات و تهران، از 300 تومان به هزار و 500 تومان رسیده و این موضوع به نوعی بدون پشتوانه بدون اختلاف شکل گرفته را یادآور می‌شود. علاوه بر این موضوع، منتفی شدن موج قرمز در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا و پیروزی یاران جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در مجلس سنا و همچنین خبر مشاور نظامی زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، درباره اعطای امتیاز بزرگ به ایران باعث شده تا نرخ دلار اندکی کاهش پیدا کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

قیمت دلار کمتر خواهد شد؟

البته برخی این کاهش قیمتی را زودگذر قلمداد می‌کنند و معتقدند در صورتی که تحریم‌های جدید علیه ایران وضع شود، شرایط وخیم‌تر خواهد شد و رشد دوباره نرخ دلار دور از انتظار نخواهد بود. با این حال شرایط پیش آمده و اخبار موجود در بازار بیشتر حکایت از نوسان دلار رو به پایین دارد و در صورت تداوم وضعیت امکان کاهش قیمتی بیشتر دلار وجود خواهد داشت.

امروز نرخ یورو هم در مدار کاهشی قرار گرفت اما قیمت پوند بالا رفت. قیمت پوند نسبت به روز گذشته 2.31 درصد بالا رفت و 41 هزار و 313 تومان شد. اما نرخ یورو در مقایسه با روز قبل 135 تومان کمتر شد و به مرز 36 هزار و 173 تومانی رسید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز