نتفلیکس چگونه سریال ها و فیلم هایش را رتبه بندی می‌کند؟

لست سکند

اخیرا شرکت نتفلیکس اعلام کرده است که معیارهای خود را برای رتبه بندی سریال های محبوب مردم در سرویس پخش تغییر خواهد داد.

به گزارش کاماپرس، این شرکت قبلا رتبه بندی عناوین سریال های معروف خود را بر اساس نمایش دو دقیقه از فیلم یا نمایش 28 روزه تلویزیونی در سرویس خود رتبه بندی می‌کرد. چند روز گذشته این مجموعه در اطلاعیه‌ای به سهامدارانش اعلام کرده که اخیرا رتبه بندی فیلم های محبوب را بر اساس تعداد کل ساعت‌های تماشای آن‌ها منتشر خواهد کرد.

گویا تغییر معیارهای این شبکه برای شناسایی سریال‌های محبوب بسیار موثر است و عناوین را به طور قابل توجهی متفاوت می‌کند. ماه گذشته تد ساراندوس، مدیرعامل نتفلیکس، در کدکان این معیارها را به صورت مقایسه‌ای مورد بررسی قرار داد. به این صورت که رتبه بندی عناوین نتفلیکس را طبق معیار 2 دقیقه‌ای و کل ساعت‌های تماشا شده، در کنار هم مقایسه کرد. بررسی‌ها نشان داد که معیارهای مختلف رتبه عناوین را به طور قابل توجهی تغییر می‌دهد.

به هر حال این شرکت در نظر دارد معیار رتبه بندی را در اوایل سال بعد باز هم بهبود ببخشد تا معیارهای دقیق‌تری برای معرفی سریال‌های محبوب پلتفرم خود داشته باشد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

بازی مرکب با هر معیاری محبوب است!

در حال حاضر چه بر اساس معیارهای قبلی نتفلیکس یا ویژگی‌های جدیدی که در نظر گرفته، سریال کره‌ای بازی مرکب موفقیت بزرگی در این پلتفرم به دست آورده است. طبق آمار این شرکت، 89 درصد از افرادی که شروع به تماشای این سریال کرده‌اند، حداقل 75 دقیقه از آن را تماشا کرده و 66 درصد بینندگان هم در 23 روز اول اکران این سریال، آن را به پایان رسانده‌اند.

هفته گذشته شبکه نتفلیکس اعلام کرد که Squid Game موفق‌ترین سریال این پلتفرم است و 142 میلیون خانوار در سراسر جهان با معیار رتبه بندی دو دقیقه‌ای از این فیلم استقبال کرده و آن را تماشا کرده‌اند.

مرتبط با : نتفلیکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز