ارزش بازی مرکب در نتفلیکس به ۹۰۰ میلیون دلار رسید

طبق تخمین‌ بلومبرگ، پربیننده‌ترین سریال نتفلیکس تاکنون ارزشی برابر با ۹۰۰ میلیون دلار را برای این کمپانی ایجاد کرده است.

به گزارش کاماپرس به نقل از رویترز، طی ۹ قسمت از این سریال کره‌ای، ۴۵۶ بازیکن برای کسب جایزه‌ای چند میلیارد وونی وارد رقابتی خونبار می‌شوند. آن‌ها در هر مرحله یکی از بازی‌های سنتی کره‌ای را انجام می‌دهند و تاوان بازنده‌ها مرگ خواهد بود.

بازی مرکب مدت کوتاهی پس از انتشار به فهرست پربیننده‌ترین سریال‌های نتفلیکس وارد شد و خیلی زود به صدر جدول رسید. به نقل از بلومبرگ، سازندگان بازی مرکب در حدود ۲۲ میلیون دلار برای ساخت این سریال خرج کرده‌اند. یعنی بطور تقریبی برای هر قسمت از سریال ۲.۵ میلیون دلار هزینه شده است . رقمی که در برابر سود‌های حاصله از آن بسیار ناچیز به نظر می‌آید.

در ۲۳ روز ابتدایی انتشار سریال، تقریبا ۱۳۲ میلیون نفر حداقل ۲ دقیقه از سریال را تماشا کرده‌اند. رقمی که به راحتی رکورد صدرنشین قبلی جدول یعنی سریال انگلیسی بریجرتن را با ۸۲ میلیون بیننده شکست. نتفلیکس برآورد کرده است که تاکنون ۶۶ درصد از بینندگان و به عبارت دیگر ۸۷ میلیون نفر تا انتهای سریال را تماشا کرده‌اند. در نتیجه مردم سراسر جهان تا به حال ۱.۴ بیلیون ساعت را به تماشای بازی مرکب گذرانده‌اند!

آریاک سفر

۱۰ سال طول کشید تا جهان برای انتشار سریال آماده شود

هوانگ دونگ هیوک نویسنده و سازنده‌ی اصلی این سریال است که نگارش آن را در سال ۲۰۰۸ آغاز کرد. به گفته هوانگ، او تمایل داشته داستانی بنویسد که کنایه و حکایتی از جامعه سرمایه‌داری مدرن باشد؛ داستانی که رقابت بسیار شدیدی را به تصویر بکشد و تا حدی شبیه به رقابت تنگاتنگ در زندگی واقعی باشد.

او درباره بازگشتگش به این سریال پس از گذشت ۱۰ سال گفته است: غم‌انگیز است اما علت اصلی بازگشت من به پروژه این بود که دنیا پس از گذشت ۱۰ سال از آن زمان، به مکانی تبدیل شده که چنین داستان‌های بقای غیرقابل‌باوری بسیار به‌جاست و برداشت من این است که در این دوره، مخاطبان چنین داستان‌هایی را جذاب و واقع‌بینانه می‌خوانند.

به عقیده هوانگ علت محبوبیت سریال بازی مرکب این است که بزرگسالان مستأصل در بازی مرکب، به شکلی کنایه‌آمیز جان خود را برای پیروزی در بازی‌های کودکانه به خطر می‌اندازند و همین‌طور آشنا بودن و سادگی بازی‌ها موجب می‌شود که تمرکز اصلی بر روی شخصیت‌پردازی باشد.

این مجموعه اولین سریال کره‌ای است که توانسته به رتبه نخست نتفلیکس در آمریکا دست پیدا کند. گفته می‌شود موج محبوبیت این سریال به حدی رسیده که افراد بسیاری پس از مشاهده آن یادگیری زبان کره‌ای را آغاز کرده‌اند! بازی مرکب حتی نظر جف بزوس در آمازون را نیز جلب کرده و او سریال بازی مرکب را تاثیرگذار و الهام‌بخش خوانده است. این در حالی‌ست که سرویس پخش آمازون یکی از رقبای نتفلیکس در این حوزه محسوب می‌شود.

مرتبط با : نتفلیکس
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز